ARABADA TERMOSTAT NEDİR VE NASIL ÇALIŞIR?

TERMOSTAT YAPISI, ARIZALARI VE GÖREVLERİ


Termostat ; 

Termostat motor suyu sıcaklığını istenen ölçüde sabir tutabilen, motor içerisinde devirdaimin yapılıp yapılmamasını sağlayan bir anahtardır. 

Termostatın Çalışması ;

Motor çalıştığı sürece motor suyu devirdaim pompası vasıtasıyla sürekli motor içerisinde ve soğutma sisteminde dönerek hararet önlenir. Ancak aracı ilk çalıştırdığınızda su soğuk olmasına rağmen de bu işlem devam eder. Motorun sağlıklı çalışma sıcaklığına ulaşabilmesi için bu sistemin geçici süreliğine kapatılması gerekir. Bu da
termostat vasıtasıyla olur.
Termostat motor ile radyatör arasında bulunur. Su sıcaklığı düşükken suyun önünü kapatarak devirdaim etmesini önler. Böylece aracı sabah ilk çalıştırdığınızda motor çalışma sıcaklığına bir an evvel ulaşır. Motorun ısısı gerekli dereceye geldiğinde daha fazla ısınıp hararet yapmaması için termostat açılır ve su soğutma sisteminde dolaşmaya başlar ve bu şekilde termostat görevini yapmaya devam eder. Termostatın açıp suyun devirdaim etmesine rağmen hararet yine yükselince de ısı müşürü durumu algılar ve fanı çalıştırır.

Termostat Yapısı ;

Termostat araç marka ve modeline göre fiziksel farklılıklar gösterir ancak görevi ve çalışması aynıdır. Kimi araçta suyun ısısı 89 derecede termostat açarken kimisinde 75 derecede açar. Ancak genel olarak görevi aynıdır.


Termostat yıllardır araçlarda hep aynı sistemde yapılır ve üzerine başka türlü bir parça kullanılmamıştır. Genelde sarı malzemeden üretilirler. Ortasında bulunan civa ısı arttıkça genleşmeye başlar ve ucundaki kapakçığı iter ve böylelikle suyun geçişine izin verir.
Hyundai Accent 1.5 CRDİ Termostat




Termostat Arızaları ;

Basit bir parça olmasına rağmen arızalandığı zaman ciddi hasarlara sebebiyet verebilir. Arıza çeşitlerini 3 grupra sayabiliriz ;

1- Termostat Sürekli Açık Kalır : Motoru ilk çalıştırdığınızda motor normal çalışma sıcaklığına (90 dereceye) bir an evvel ulaşmak zorundadır. Termostat açık kaldığında motor suyu motorla radyatör ile sürekli devirdaim yapacağı için normal çalışma sıcaklığına ulaşılamaz. Bu durumda araç hem performansı düşük olacaktır hemde fazla yakıt tüketecektir. Ayrıca kış ise kalorifer de tam ısıtmayacaktır.
Eskiden yazın arabalardan termostat sökülürdü hararet yapmasın diye. Hatta duymuşsunuzdur yazlık kışlık termostat olayı vardı. Yazın hararet yapmasın diye düşük derecede açan termostat takılır, kışın ise araba kolay ısınsın diye yüksek derecede açan termostat takılırdı. Günümüz araçlarında böyle bir şeye ihtiyaç yoktur ve zaten fabrikalar da sadece tek çeşit standart dereceli termostat üretiyolar.

2- Termostat Sürekli Kapalı Kalır : Termostatın sürekli kapalı kalması en tehlikeli durumdur diyebiliriz. Çünkü erken farkedilmediği taktirde motorda büyük hasarlara yol açabilir. Termostatın açması gereken derecede açmaması halinde motor suyu radyatöre gidip soğumayacağından dolayı hararet yükselmeye devam eder. Devirdaim olabilmesi için termostatın açık olması şart. 
Termostatın açıp açmadığı motorun sıcak, radyatörün ise hala soğuk kalmasından belli olur. Radyatöre dokunduğunuzda bazı bölgesi sıcak bazı bölgesi soğuksa, veya motor kadar sıcak olmayıp sadece ılık kalışsa termostat açmamış demektir.

3- Termostatın Geç Açması : Otomobil üreticileri termostatın açma derecesini genelde marka göre değişse de 75 ile 89 derece arasında belirler. Örneğin 85 derecede açması gereken termostat 95 derece açar ise aracın motorun normal çalışma sıcaklığını geçmiş olur ve bu da motora zarar verir. 


Termostatın Motordaki Yeri

Termostat araç marka ve modeline göre motordaki yeri ve şekli değişir. Örneğin broadway 1.4 lerde hortumun içinde kelepçe vasıtasıyla dururken, peugeot 206 larda silindir kapağının arkasında, arabanın önüne doğru bakan radyatör üst hortumun geçtiği alüminyum taşıyıcının içerisinde bulunur. Genelde silindir kapağından radyatöre giden hortumların uç kısımalrındaki bağlantı yerlerinde veya silindir kapaklarının üstünde bulunur.

Sizin de termostat ile ilgili soru ve görüşleriniz, veya da termostatla ilgili aracınızda yaşamış olduğunuz sıkıntılarınız varsa yorum kısmından belirtebilirsiniz.





Debriyaj Sistemi Çalışması İçin Tıklayın       


Lambda Sensörü Arızaları İçin Tıklayın

Tepkiler:

69 yorum :

  1. Motor ısısı normal ve hic hararet yapmiyor.kalorifer isisi cok iyi. Fakat tamirci bir iki hortuma bakti termostat acmiyor dedi sizce termostati degistirmelimiyim arac 2003 golf otomatik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      Hocam hararet sorununuz yoksa kalorifer sorununuz yoksa termostat çalışıyor demektir. Termostat açmayınca kalorifer ısıtır ancak hararet de yükselir. Ustanız belki motor tam ısınmadan hortumlara bakmıştır o yüzden açmıyor demiştir. Yani şöyle ki, termostat açınca radyatör alt ve üst hortumların sıcaklığı aynı olur. Termostat açmazsa birisi soğuk kalır diğer sıcak olur. Ancak hararet termostatın açma derecesinden düşükse yani örneğin 89 derecenin altındaysa hortumun birisi soğuk olmaıs normaldir çünkü termostat halen açmamış olur. Ustanız da sıcaklık 89 derece olmadan hortumlara bakmış olabilir ve termostatın o yuzden bozuk olduğunuz düşünmüş olabilir. Aracınızı kulllanırken takibe alın. Hararet yükselmiyorsa su eksiltmiyorsa bir sorun yok demektir.

      Sil
  2. Haci dayi yazmissin ama.yanlis yazmissin.aracin devirdaim sistemarsa bastigin an silindir ust kapak ve kalorifer petegi ve aracinizda varsa lpg sistemine su basmaya baslar. Motor isinana kadar devirdaim yaptirmaz falan demissin ne alakasi var.su 90 89 derece olunca termostad acar ve bu sefer su dolasimi hem ust kapak hem petek.hem.lpg beynini dolasmaya devam ederken termostad acildigi icin suyun buyuk bi kismo radyator DE gider .radyatorun icinde ki soguk su motordaki butun suyu sogutur 89 dan asaya dusunce tekrar kapanir su gene ust kapak kalorifer ve lpg de dolasir.tekrar 89 u gecerse yine termostad acar.aynis sistem si haraket halinde iken dakikada ortalama 4 5 kez olur. Eger eger aracla haraket etmiyorsaniz sabit bi yerde mesela trafikte araciniz calisip duruyorsa karsidan ruzgar gelnedigi icin petekteki su butun suyu sogutmaya yetmemeye baslar isiii ce artar .o zaman fan isi algilayici bi sorun oldugunu anlar ve fani devreye sokar.fan devreye girer bir kac saniye sonra radyator deki su sogumaya baslar vs vs islem.boyle giderrr.
    Lagina cilar Buraya
    Facebook.
    Gokhan bostancioglu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba lagunacı Gökhan Bey
      Yazılarımın okunup olumlu ya da olumsuz yorum yapılması, eleştirilmesi hoşuma gider. Öncelikle bunu belirtmek istedim. Ancak sizin eleştirinizle ben yazımın pek uymadığını gördüm. Çünkü motor ısınana kadar devirdaim yaptırmaz falan demişsin alakası yok gibi şeyler belirtmişsiniz. Burada sizin anlamadığınız kısmı anlatmak istedim.

      Bu yazıda tüm araçlarda bulunan termostatı anlattım. Yani sadece Lagunadaki veya başka bir lpgli arabadaki termostattan bahsetmedim. Yani bu araba hem dizel, hem benzinli, hem de lpg li olabilir. Siz lpg beynine, kalorifere su sürekli devirdaim yapar demişsiniz. Evet doğru yapar. Yazıda da ben bunun aksini zaten belirtmedim ki.. ? Ben sadece termostat kapalı olduğunda radyatör ile motor arasındaki suyun devirdaim etmediğinden bahsettim, ki bu da böyledir. Kısacası konu sadece TERMOSTAT olunca, termostatın açtığında veya kapattığında ne olur onları anlattım. Eğer konu devirdaim olsaydı o zaman lpg beynine, kalorifere veya başka yerlere ne zaman nasıl su gider, nasıl devirdaim olur onları anlatırdım ama konumuz onlar değil bu yazıda. Tekrar söylüyorum termostat kapalı olduğunda motor ile radyatör arasında su devirdaim etmez. Geri kalan beyinle kaloriferle devirdaim eder ancak onu bu yazıda belirtmenin bi anlamı yok, konumuz termostat.

      Umarım düşüncelerimi açıklayabilmişimdir. İyi günler dilerim..

      Sil
    2. Mrb ustam benim aracim 87 model mercedes 190e termostat acik kalmis aracin harareti cok az cikiyo bide kalerifer isitmiyo ben yeni termostat aldim yanliz 87 lik termostat olacakmis bana 83 luk gondermisler 87 ile 83 arasindaki fark nedir

      Sil
  3. Kolay gelsin ustam polo arabam bu kis kalorofer hic isitmiyor once pekekler dedim ama degil senin termostat icin yazdin yorumlarda tamammen anladim polonu termostati kapanmiyor cunku bu soguk havalarda ibre hareket halide cok az kibirdiyor ruzgardan dolayi dibe vuruyor ve hic bir sekilde 90 bulmuyor arac isinmiyor moror isinmiyor rolantide bekledinde ise isiniyor. Tum sorun termostat herhalde dogrumudur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hocam aynen doğrudur termostat açık kaldığı için motor ısınmıyor. Termostatı değiştirirseniz hararet normale yükselecektir.

      Sil
  4. merhaba arkadaşlar benim araba polo classic kalorifer peteğini değiştirdim ama arabnın kaloriferi tam ısıtmıyor hararet 90 a 20 km de anca ulaşıyor sorun nerdedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat kardesim ayni sorun bendede vardi polo 90 ruzgara karsi gittigimde saat gibi ilerleyerek o kadar dusuyordu termostati degistirdim ortalama1 bilemedin 2 kilometrede 90 buluyor dikat et ters takmasinlar

      Sil
  5. Selamin aleykum abi benim arabam 1.4 bradway skınti şu araba hareket halinde hararet normal birden ısıniyo rolantide calisinca hararet yükseliyo termostatmi yoksa contamı abi ):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hararet müşürü veya saat de olabilir. Önce bunları kontrol ettrmeni öneririm.

      Sil
    2. Hocam contada olabilir tup beynine sicak su gitmeyip karlama yapiyorsa %100 contada sorun benim basima boyle bir olay geldi tup beyninee karlama yapip hararet ibresi yukari cikip hava almasigi icin sonra istop ediyor

      Sil
  6. Arkadaslar merhabalar\

    2000 model V6 2500 motor Ford Mondeo arabamin termostati bozuldugu icin arabami bikac gundur termostatsiz kullanmak zorunda kaldim. Burda bana bulmama yardim olabilecek birileri var midir?

    Orjinal parca no: 1x4E8575EB

    Cok tesekkurler,
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. Termostat yönü ters takılırsa ne olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Termostatın içerisindeki civa yeterince ısınamaz ve termostat zamanında açıp kapatamaz. Dolayısıyla düzensiz çalışır.

      Sil
  8. Helal olsun, gayet açıklayıcı olmuş. Aylardır çözemediğim devirdaim sorunumu da bu sayede çözmüş oldum.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    2009 model Fiat Fiorino aracımla şehir dışı, yani hızlı, 40-50 km gidince motoru kontrol ettirin uyarı çıkıyor ve hararet göstergesi en dibe iniyor. Ayrıca kışın kalorifer iyi ısıtmıyor. Servise götürdüm sorun bulamadılar. Termostat sorunu olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hararetin en dibe gelmesi muhtemelen termostatın açık kaldığını gösterir. Termostatın değişmesi gerekli. Ancak motoru kontrol ettirin uyarısı ise bir çok sebepten dolayı olabilir. Aracın arıza tespit cihazına bağlanarak incelenmesi gerekir.

      Sil
    2. Hocam Merhaba benim ford mondeo 2.0 aracım şehir içinde hareketi ortalarda ama şehirler arasında hararet çeyreğin altına bile düşüyor ve arabayi yokuş aşağı bosta kullandigimda haretet sıfıra yaklaşıyor bir usta termostat bozuk dedi ve govdesi ile degistirilmeli dedi ama gövdesinde sorun yok diye düşünüyorum çünku şu eksiltmiyor yardimci olursanız sevinirim

      Sil
  10. Araç az da olsa gidince hemen fan açıyor az sonra duruyor. Biz şöyle düşündük acaba aracın fanı düşük sıcaklıkta çalışması için ayarlanmış olabilir mi? Ve bu durumu motorcuda düzelttirebilir miyiz?

    YanıtlaSil
  11. Hemen fan açıyor araba peki ayarlanmış olabilir mi hemen açsın diye bu tekrar ayarlanabilir mi?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba
    bende 98 model polo classic var araba erken isiniyor hararet 90 a gelince sanki tiriger kayisinin oradan bir surtme sesi geliyir gibi fani kontrol ettim surtme falan yok araç cok erken isinmasinin sebebi ne olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hararet 90 dereceyi geçmiyor ise sıkıntı yok denektir ama ses geliyor diyorsun ozaman devir dayım pompası na baktırınız

      Sil
  13. Aracim 94 dogan s arac rampaya cikmaya baslayinca hararet 90 geciyo radyatoru degistirdim 3 gozlu radyator aldim fan ve normal musuru aldim yine ayni sorun devirdaimda degisti yine ayni sorun yardimci olursaniz sewinirimm
    Aracin fanida calisiyo sikinti yok

    YanıtlaSil
  14. Merhaba
    bende 95 broadway var.hararet sürekli yükseliyor.fakat fan çalısıyor.termostattan olabilir mi?

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ben de 1998 model rni enjeksiyonlu broadway var.kalorifer iyi ısıtmıyor birde termostat kapağından su kaçırıyor şimdi iki sorum olacak
    1.kalorifer niye iyi ısıtmıyor
    2.termostat kapağı nerden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  16. 1998 model bmw 520 kullanıcısıyım , Bi süredir lpg kullanımında sorun yaşıyorum lpg beynine sıcak su gitmediği için lpg de kullanamıyordum. Motorda hava olduğu söylenildi motora biraz yüklenerek su takviye edilip lpg su hortumundan havası alınarak araç normale döndü ve bir ay sorunsuz bindim , fakat Bi süredir yine tüpün kafasına sıcak su gelmediği için lpg beyni donuyor ve araç stop ediyor , benzinde de 5 -10 dakika çalışmadan hararet yapıyor , bu sorun nedir ? Termostat arızası olduğunu söyleyen var , devirdaimin çalışmadığını söyleyen var . Ya da termostat kapalı kalıyorda devirdaim o yüzden mi çalışıyor lütfen konu ile ilgili yardım bekliyorum ! Bu sorunu Nasıl çözebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Aracınızdaki lpg beyninin konumu nerededir ? Eğer ki motor su koyma seviyesi hizasında veya yüksekse bu sıkıntıyla karşılaşabilirsiniz. Durduk yere termostat devirdaim vs masraf edersiniz. Lpg beyni yüksekteyse önce onu aşağı seviyelere aldırıp motor suyu sistemi içerisindeki havayı alıp tekrar deneyin.

      Sil
  17. Mrb öncelikle teşekkür eerim çok yararlı şeyler yazmış sınız 90 model ladam var hararet yükseliyor ve fan açıyor birsüre sonra fan duruyor hararet yükselmeye devam ediyor kaleriferi açıyorum yine düşmüyor sorun nedir aceba anlattıklarınıza göre termostat açmasa fan müşürü ısıyı görmez ve fan çalışmaz yardımcı olirsaız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen abicim. Termostatı bi kontrol ettirin.

      Sil
  18. Termostat ın orada nemerme ve oksit var kalorifer fanı ara ara çalışıyor ve son günlerde hiç çalışmamaya başladı nedeni nedir palio 1.2 16 v benzinli

    YanıtlaSil
  19. Slm benim araç palio 1.2 16v benzinli palio termostat ın orada kaçak var yanlız kalorifer fanı ara ara çalışıyor termostat ın orada oksitlenme var nedeni neden olabilir

    YanıtlaSil
  20. Arkadaşlar termosttadı yeni değiştirdim ama motor ısınmıyor 60 dereceyi geçmiyor giderken ama trafik sıkıştığında 90 dereceye geliyor hareret müşürü devreye giyor fan çalışıyor anlayamadım termosttadı takmadan önce 100 derece suda denemiştik açma kapam yapıyor idi bu konuda aynı prolemei yaşayan var mı yada termosttadı yeniden almalıyım

    YanıtlaSil
  21. Kolay gelsin 190 e var bende aracımın termostatını degiştirdim önceden 100 derecelerde açıyordu termostatı degiştirdim gene aynı açıyor 100 dereceyi buluncada su kaynamaya başlıyo suyu bitiriyor normalde 83 lük termostat takılı üzerinde ama hala 100 derecede açıyor sorun ne olabilir yardımcı olurrmusunuz

    YanıtlaSil
  22. Yardiminiza ihtiyacim war aracim 93 model 1.8 motor seat ibiza golf 3 abs motor aracimda kalorifer isinkiyor fan duzenli calisiyor hararet musuru fan kusuru defisti motor suyu sicakligi normaldeyken tupe giden kalorifer hartumlari soguk oluyor ve kalorifer isinmiyor ama aracin fani calistigi halde petek temizlenecek dediler onuda yaptirdim tek olar termostat kaldi kronik bi sorun haline geldi iice tabi buda canimi sikmaya basladi yardiminizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  23. Hayırlı aksamlar arkadaşlar benim 98 SX tipo hararet 110 derece yada onuda geçince fan acıyor normalde 90 geçer geçmez açması gerekmezmi bilgisi olan arkadaşlar lütfen yazsinlar.

    YanıtlaSil
  24. 99 model golf 4 var kalorifer ilik ufluyor hararet 90da ama hic isinma yok motor sicak dediğiniz gibi ust hortum cok sicak alt hortumda hafif ilik yaklasik 30 km yol geldikten sonra baktim hala ilik sikinti ne olabilir bilgisi olan varsa yazabilir mi

    YanıtlaSil
  25. Aracım 96 uno sx araç normal giderken hararet normal seviyede fakat dur kalk ve rolantide çalışırken 120 lere çıkıyor fanda 120 lerde acıyor bu neden olabilir

    YanıtlaSil
  26. Aracim 96 uno sx araç normal seyir halindeyken hararet 90 ila 95 arasinda duruyor fakat dur kalk ve rolanti halindeyken hararet 120 leri buluyor ve fan 120 de acıyor nedeni ne olabilir

    YanıtlaSil
  27. Arkadaşlar.2000.model.1.6.fiat brava aracım var.sorun 2,3.kilometre gidince hararet saati yarıyı geçiyor neden olabilir aracı yeni aldım ilk zaman böyle sorun yoktu şimdi başladı.

    YanıtlaSil
  28. Arkadaşlar.2000.model.1.6.fiat brava aracım var.sorun 2,3.kilometre gidince hararet saati yarıyı geçiyor neden olabilir aracı yeni aldım ilk zaman böyle sorun yoktu şimdi başladı.

    YanıtlaSil
  29. Bende doğan L var hararet 100 yaklaşırken fan açıyor 91de duruyor ama şu kaynatmıyor nedeni nedir

    YanıtlaSil
  30. iyi günler fiat scudo aracım var kalorifer hiç ısıtmıyor ve kısa mesafede hararet 90 a dayanıyor radyatörün üst kısmı sıcak alt tarafı buz gibi radyatörü değiştirdik fakat sonuç yine aynı sorun ne acaba

    YanıtlaSil
  31. hocam benim araç 2008 model 1,6 triptronik vites pasat .bende aracı çalıştırır çalıştırmaz fan devreye giriyor motor soğutma fanı sürekli çalışıyor. büşürü 2 sefer değiştirdim bir müddet düzeldi fakat yine aynı arızayı veriyor.komple termostat yuvasını değişmemi tavsiye ettiler. sizce ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  32. 99 model 1.4 honda civic 20 km yol yaptıktan sonra hararet birden yükseliyor ve bir iki dakika sonra 90 dereceye dūşüyor daha sonra su depossunu kontrol ettigimde boşaldıgini görüyorum sorun termostat dediler dogrumudur

    YanıtlaSil
  33. Bende dogan l var iceriye cok sicak hava veriyor nedeni nedir

    YanıtlaSil
  34. Hocam yorumlarınız için sağolun bende Şahin var, aracım soğuk havalarda termostat 6-7 kere açıyor sonra motor iyice ısınıyor eyvallah ancak kaloriferi açıyorum motor soğumaya başlıyor ki termostat gene açmaya devam ediyor bu sırada soğuk üflüyor problem nedir ?

    YanıtlaSil
  35. Hocam acil bilgi... accent 1.3 admira. Termostat olmadigi halde zorlanma halinde hararet in normal seviyeden yukari gecmesi neye işarettir. Az kenarda rolantide normale dönüyor

    YanıtlaSil
  36. selamın aleyküm abilerim kardeşlerim aracım 99 model honda 1.6 ies sadece rampada hararet yukseliyo rampa bitiminde normal haline geliyor şehir içinde araç yüklü olmasına rağmen hiç bi sıkıntı yok uzun mesala tekir rampasinda araç yüklüyken hararet yükseliyor ne olabilir bilgisi olan varsa yardimci olusa sevinirim

    YanıtlaSil
  37. 2005 modeli A3 hararet saati ilk çalıştırdığımda 50 derecede sonra yükseliyor. Neden 50 derecede ilk calistirdigim da bilginizden yararlanmak isterim

    YanıtlaSil
  38. 2005 modeli A3 hararet saati ilk çalıştırdığımda 50 derecede sonra yükseliyor. Neden 50 derecede ilk calistirdigim da bilginizden yararlanmak isterim

    YanıtlaSil
  39. bende 2005 ford fokus var termostat takınca araba hararet yapıyor termostatı sökünce normale dönüyor.sorunun nedenini biliyorsaniz lütfen yardımcı olun.

    YanıtlaSil
  40. Slm 1994 toyato aracında 2haftadir hararet sorunu yaşıyorum termostat yeni değişti ama aracim yedek su deposuna baktığımda suyu kaynatıp buhar haline çevirdi araç soğuduğunda baktığımda radyatörde hiç su kalmamışdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. radyatör tıkalı şişlet yada değiştir aynı sorunu bende yaşadım

      Sil
  41. 1994 toyato araba var termostati değişmeme rağmen hareket sorununu çözemedik işi 90 dereceye gelinde yedek su deposunun suyu kaynattigini gordum sizce ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  42. Merhaba,
    Aracım 2004 model VW Bora otomatik.
    Sorun şu: Arabayı stop ediyorum hatta kontağı kapatıyorum motor sıcaklığı 70°C olmasına rağmen radyotör fanları sürekli çalışıyor ve sigortasını çıkarıp takıyorum fanlar öyle kapanıyor. kalorifer ısıtmıyor. Problem ne olabilir.

    YanıtlaSil
  43. Sa arkadaslar 97model uno sxie var yaz ayinda aldin hareret sorunum olmadi ama hava sogudunda sabah arabayi calistiriyorum araba hic isinmiyordu ve cokfazla yakit yakmaya basladi ustaya gosterdim termostati deyistirdi cok sukur araba ilk 3km icinde isindi ve sorun kalmadi bence yazin yazlik kisin kislik termostat takilmali cok fark var saygilar.

    YanıtlaSil
  44. Merhaba,
    Aracım 97 Rover 420 si modeli kışın aracım çabucak ısınıyor ve sıcak havayı üflüyor yanlızca bir adet fan ılık üflüyor ayrıca uzun yolda sadece o soguk üflüyor. Bu arada hararet seviyesini gösteren kadran kimi zaman yükselirken kimi zaman dipte duruyor. Bu durumlar normal değil gibi ne yapmak gerek?

    YanıtlaSil
  45. 131 doğan hararet 90 bulunca fan açmıyor.hararet ibresi bazen çalışıyor yolsa giderken hemen biranda 0 a düşüyor sebebi nedir arkadaşlar.kalariferin içerdeki anahtarının açık kapalı konumu buna ilgimidir

    YanıtlaSil
  46. Merhabalar Benim 98 Astra hb 1.6 16v aracım problemi aldığım da Termostat açık kalmış ben gittim orjinali aldım değiştirdim lakin arac 95 te açması gerekirken açmıyor daha da yükseliyor hortumlar sertlesiyor ben ilave su kapağını açıp az bir hava çıkıyor sonra Termostat acıyor bilgisi olan arkadaş lar yardimci olursa çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  47. Merhaba arkadaşlar benim araç avansis araç radyatör ve su deposundaki suyu kaynatıyor fakat hararet kesinlikle yükselmiyor sebep ne olabilir

    YanıtlaSil
  48. Aracım 89 model serçe termostatını usta çıkarmıştır yazın dedi aracım şuanda km de 50 krş gaz yakıyor termostat olmadıgından dolayı olabilirmi

    YanıtlaSil
  49. Ben kullanici olarak soyleyim kardesim soguk hava termostat yoksa arac ici isinmaz birde surekli soguk motor calisir kis aylarinda gazi cig atar.

    YanıtlaSil
  50. Slm usta 2001 model polo benzinli bu kis gunu hareret yukseliyo fan aciyo klima sicakligi normal. Termostadi yeni taktirdim..hareret yukselmesi bu kis gunu normalmi.. motura giren iki fortum var biri altta digeri uste usteki cok sicak altaki soguk..normalmi. benim dusuncem devir dayim yapmiyor. Sorun ne olabilir..

    YanıtlaSil
  51. Merhaba benım aracım 92 model dogan aldıgımda termostat yoktu ustaya göturdum usta taktırman sart dedı baska bı usta yazın hareret yapar dedı ne yapabılırım fıkrınız varmı bu konuda takılmasa ne olur teşekkürler

    YanıtlaSil
  52. merhaba ustam.1992 model toyota corolla xl aracımda,hararet normal.kalorifer gayet iyi üflüyor.82 lik termostadı yeni taktım.fakat üst hortum sıcak,alt hortum soğuk oluyor.durduğum yerde bir süre gaz verince alt hortum ısınıyor ve fan da çalışıyor2-3 kilometre gittikten sonra tekrar baktığımda alt hortum yine soğuk oluyor.acaba bu normalmi.içinden çıkamıyorum.kime sorsam farklı şeyler söylüyorlar.bana yardımcı olursanız çok memnun olacağım.SAYGILARIMLA

    YanıtlaSil
  53. merhaba ustam 1992 model 1.3 toyota corolla xl aracımda hararet normal.göstergenin tam ortasında ve hiç çıkmıyor.kalorifer de gayet güzel ısıtıyor.benim sorunum üst hortum sıcak,alt hortum ise soğuk.82 lik termosta dı yeni taktım.durduğum yerde bir süre gaz vererek hortum ısınıyor fakat 3-4 kilometre gittikten sonra tekrar baktığımda,alt hortum yine soğuk oluyor.acaba normalmi.kime sorsam farklı şeyler söylüyorlar.uykularıma keder oldu.beni aydınlatırsanız çok memnun olrum.SAYGILARIKMLA

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..