Fiat Punto Kalorifer Problemi (SORU - CEVAP)

SORU ;

Hocam merhaba. Punto aracım var. Kalorifer hararet 90 derece olduğunda tam olarak ısıtmıyor ancak yola devam ettikçe (20 dk sonra) gayet isitiyordu. Ben gittim peteği temizlettim sonraa hararet 90 oldugumda sıcacık oluyordu içersi. Aradan 1 ay geçti ankaradan bursaya gittim ısıtıyordu gayet. Sonra geri donmek için yola koyuldum. Ne yaptıysam bursadan ankaraya ısınmadı. Buz gibiydi hiç ısınmadı. Peteğe giriş çıkış borusuna 300 kmye yakın yol aldıktan sonra benzinlikte baktım nerdeyse aynı sıcaklıktaydı. Kalorifer musluğu arızalı zannettim. Bugun bir yere goturdum adam petek tikali dedi. 10 km yol gettim petek giriş çıkış boruları yine yakın oranda sıcaktı. Kademe değisikliği yapmama rağmen ısı hiç değismiyor ve hararet gostergem gayet normal Sizce benim sorun nerde? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler

Fiat Puto Kalorifer Sorunu

CEVAP ;

Merhaba Orhan Bey.
Kalorifer peteğinin tıkalı olması durumunda temizlenmesi tabi ki yapılacak tek şey sayılır. Siz de temizletmekle en doğru işi yapmışsınız. Ancak petek içerisine tıkanan kurum motor soğutma sistemi içerisinde sürekli bulunabildiği için, siz peteği temizletince kısa süre sonra tekrar petek tıkanabilir.

Bunu sebebi de, daha önceden sürekli sırf su kullanılması halinde motor içerisi paslanır. Bu paslar kış gelip de antifriz koyulduğunda parçalar halinde motor soğutma suyunun geçtiği her yerde dolaşır. dolayısıyla da buldukları en küçük gözeneklere doluşurlar. Yani petek tıkanır. Siz peteği temizletseniz de motor içerisinde kalan kurum parçaları kısa süre sonra tekrardan peteği tıkayabilir.

Giriş ve çıkış hortumlarının eşit derecede olması peteğin tıkalı olmadığı anlamına gelmez. Petekten su geçiyodur ama her yerinden değil, yani sadece bir kaç gözeneğinden geçip hortumların derecesi aynı kalıyor olabilir.

Bu durumda size öncelikli tavsiyem peteğin giriş ve çıkış hortumlarını söktürüp içerisine hava veya su gibi şeyler tutup peteğin tıkalı mı açık mı olduğunu öğrenin. Eğer ki yine tıkanmışsa bir önceki yaptığınız işlemleri yaptırın.
Eğer ki peteğin tıkalı olmadığından emin olursanız, bu durumda devirdaimi (su pompasını) kontrol ettirmenizi öneririm. Devirdaimin paletleri ortadaki milinden bırakmışsa turu eksik dönüyor olabilir. Bu da peteğe az su gitmesi anlamına gelir.
Saygılar..


Gönderen : Orhan AYDOĞDU

3 yorum :

  1. Bizim komşumuzun fiat puto da da sorun var ısıtma yapmıyor kalerifer bize kalerifer Petek temizliği yaptirmamiz istendi ilaçlı su ile makina ile bir girişten su bastılar çıkışta da aynı sıcaklıkta su çıkana kadar temizlendikten sonra antifriz ekleyip araç çalıştırıldı motor isinidigi halde sıcak hava gelmedi motor tarafındaki su giriş çıkış hortumuna baktım hem giriş hemde çıkış soğuktu acaba havami var dedim hava olmadığı halde suyun havası alındı yine aynı durum bu sefer devirdaim mi acaba dedim fakat su deposuna giren hortum çıkarılıp gaz verildiginde su pompalıyor acaba klepe mi açmıyor desem klepe açmamış olsa makina ile su basıncı ile verilen ilaçlı su girişten girer çıkmazdı yani bu iş büyü gibi bir durumda kaldı aklınıza gelen bir durum olursa banimle paylaşır sanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tersmostat arızası gibi duruyor

      Sil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması ve yorumlaması için paylaşabilirsiniz.