2005 Honda Civic Vitesin Zor Geçmesi (SORU - CEVAP)

SORU ;

Merhabalar
2005 honda cıvıc aracım, araç yürür halde şanzımandan ses geliyordu ustayla görüşmeme neticesinde bilyelerde sorun olduğunu söyledi ayrıca baskı balata da bitmiş durumda ve volantından taşlanması gerekiyormu, bende bıraktım aracı gereğini yap dedim. Bugün aracı aldım ses yok her şey normal fakat vites geçişleri zor ve takılarak geçiyor gibi debriyaj sonuna kadar basılı olmasına rağmen, ayrıca pedaldan ayağımı çekince araz hafiften sendeleniyor hoplar gibi yani. ustamla görüştüm setlerin yeni olduğu ve şanzıman yağının değişmesinden dolayı ayrıca havaların soğuk olması nedeniyle biraz kullanmamı ve zamanla vites geçişlerinin rahat olacağını söyledi. lakin benim içim rahat değil para bir yana araçta bu şekilde beni mutsuz ediyor. Öneriniz nedir acaba tekrar göstermemmi gerekiyor yoksa birkaç gün kullanıp öylemi götüreyim bilmedim doğrusu. 
Yardımcı olmanızdan dolayı teşekkür ederim.
Saygılarımla,

2005 honda civic


CEVAP ;

Merhabalar
Volantın taşlanıp taşlanmadığı hakkında net bilginiz var mıydı acaba? Çünkü volant taşlandıysa (ki bunu hiç tavsiye etmem) ayağınızı debriyajdan kaldırınca aracın zıplıyor gibi olmasını sağlayabilir. Taşlanan volantlarda ne kadar ölçü alırsan al fabrikanın ölçüsünü kaybetiği zaman baskı balata volant ölçülerinin dengesi genelde yakalanamıyor. Bu yüzden volantınız taşlandıysa zıplama işi bundan kaynaklanıyordur.

Viteslerin zor geçmesini ise şanzıman yağına bağlıyorum. Benim de başıma gelen bir örnek söyleyim. 

Geçtiğimiz yazın başından itibaren şanzımanlarda bir x markanın ( herkesin bildiği kaliteli marka) 90 numara şanzıman yağını kullanıyordum. Ta ki kış gelip havalar soğuyana kadar kullandım. Ama soğuk havada yaptığım şanzımanda farkettim ki vites geçişleri takılarak oluyor, hatta sabahları vitese geçirene kadar hal geliyo insanın başına.. Her neyse şanzıman yağını 75/80 numara doil diye duyulmamış bir markanın yağı ile değiştirdim. Vitesler mükemmel oldu. Hatta ve hatta yazın bu 90 numara koyduğum şanzımanlar bile soğukta zorlamış ki müşteriler kışın ortasında vites zor geçer oldu diyerek geldiler. Hepsinin yağını değiştirip gönderdim. Yani viteslerdeki sıkıntınız muhtemelen şanzıman yağının kalın oluşudur. Bu arada not düşeyim bu x markanın 90 numarasını koyunca böyle oldu yoksa doilin 90 ını da koysam sıkıntı olmadı. 


Bence bir an önce götürün ustanıza gösterin, alışma durumu falan olmaz, havaların soğukluğu vitesleri etkiler kabul ama geçmesini zorlayacak kadar olmaz. Umarım yardımcı olabilmişimdir, saygılar..


Gönderen : İbrahim YILDIRIM

0 yorum :

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması ve yorumlaması için paylaşabilirsiniz.