YAKIT TASARRUF CİHAZLARI İŞE YARIYO MUDUR ? DETAYLI ANLATIM..

Ülkemizde petrol fiyatlarının yüksek olması araç kullanıcılarını tasarruf ettiren alternatiflere yönlendirmekte. Lpg yıllardır bu alternatiflerin başında geliyor ve dünyaca kabul edilmiş bir tasarruf yöntemi olmakta liderliği sürdürmeye devam ediyor 
Yeni teknolojilerle üretilen motor yağları da yakıt tasarrufu konusunda iddialı alternatiflerin arasında yer almaktadır.
Fakat özellikle son bi kaç yıldır baş gösteren YAKIT TASARRUF CİHAZLARI otomobil kullanıcıları tarafından bayağı merak edilen ve kullanılan alternatiflerden olarak hızla ilerliyor. Peki bu yakıt tasarruf cihazları gerçekten işe yarıyor mu ? Öncelikle bu cihazın ne olduğunu nasıl çalıştığını anlayalım. Aslında cihaz felan diyorum veya deniliyo ancak cihaz kelimesini hak eden bişey de değil. İki tane mıknatıs düşünün ki ikisinin büyüklüğü yumruğunuz kadar. Evet yanlış yazmıyorum cihaz denilen bu. Sadece iki mıknatıs. :) Birbirini iten iki mıknatıs arasından benzin hortumu geçirilir ve o şekilde
bağlanır. Montajı da böyledir.



 Bİrbirini iten iki mıknatıs manyetik kuvvet oluşturup hortumun içinden geçen benzindeki molekülleri ayrıştırıp enjektörlere veya karbüratöre gönderirmiş. GönderirMiş diyorum çünkü bende buna inanmayanlardanım. Her neyse biraz daha detaylandırayım çalışmasını.
Aracın deposundan gelen yakıt hortumun, aracınız benzinliyse enjektörlere, dizelse mazot pompasına giren hortumlara takılır. İki parça olan bu mıknatısın birleştirdiğiniz yerde hortumun durması için bi kanal bulunur. Hortumu bu kanala koyup üzerine diğer parçayı kapatıyorsunuz ve bir klips yardımıyla sabitliyorsunuz. İşte yakıt tasarruf cihazınız hazır. Cihazı taktıktan sonra yakıtınızı ölçün. Hele ki çok para verip aldıysanız o mıknatısları kesinlikle psikolojik olarak yakıtınız azalacak ve performansınız artacaktır :) Benim buna neden inanmadığımı da açıklayayım.
   1. Cihazı üretenlerin üniversitelerin mühendislik fakültelerinden aldıkları raporlarda, tasarruf cihazı takılmış araç ile takılmamış aracın aynı devirde çalıştırılmaması, güç-tork-devir eğrisinin gösterilmemesi,
   2. Cihazın iki mıknatıstan oluştuğunu ve yapacaksa bile o kadar güçlü bir mıknatıs bile olmadığını düşünüyorum. (Hortumun kalınlığını ve içinden süratle akan yakıtın hızı baz alındığında),
   3. Düşük maliyetle aldığınız bu cihazın araç üreticileri tarafından kullanılmaması. 
Otomobil üreticileri her geçen gün yakıtı nasıl daha da azaltabiliriz diye çalışıp yeni yeni şeyler bulmaya çalışıyor. Böyle iki mıknatısla yakıt azalsaydı otomobil üreticileri kullanmaz mıydı ? Bazı ileri zekalılar şöyle diyebilir ; otomobil üreticileri yakıtı düşürmenin derdinde değil aksine düşürmemeye uğrasıyor çünkü petrol firmalarıyla anlaşmalıdır diye. Bende bunu diyecek arkadasa diyorum, eğer dediğin gibi olsaydı şimdiye kadar ilk otomobilden beri her yıl araçlarda tüketim azalan yeni teknikler görülüyor. Nerde o 8 silindir benzin düşmanı 50-70 model arası araçlar ? Günümüz araçları 4 silindir hatta 3 olanlar bile yaygınlaştı artık. Sırf yakıt düşürmek için.
Sizin reklamlarda % 25- %35 yakıt tasarrufu sağlar diye gördüğünüz cihazlar paranızı sokağa atmaktır yazık günahtır. Tavsiyem kesinlikle kullanmayın almayın. Birde para verdiği için pisikolojik olarak yakıtının düştüğünü sananlar veya öyle göstermeye çalışanlar var. Sakın onlara inanmayın. Geçenlerde müşterimin birine satmışlar 250 TL ye. ''İşe yarıyor mu abi'' dedim.Adam: ''Ya % 25 sağlar diye verdiler ama o kadar değilmiş yaa. Gene de % 15 felan tasarruf ediyor'' dedi :) Hiç işe yaramadı diyemiyo zavallı.
Aracınızın az yakması için buradan neler yapabileceğinize ve çözümlerine bakabilirsiniz.

Buarada benim bu cihazların markalarıyla felan bi sorunum yok, onları kötülemek gibi bir çabam da yok. Sadece müşterilerin  araçlarından ve kendi tecrübemden olanları, düşüncelerimi paylaşıyorum başka şeyler düşünülmesini de istemem. 
Konuyla ilgili sorularınızı veya görüşlerinizi yorum kısmından yapabilirsiniz.

Bunlar da ilginizi çekebilir ;
Triger Kayışı Nedir ?
2013 ün En Çok Satan Arabası
Debriyaj Sistemi Çalışması.

Tepkiler:

7 yorum :

  1. yakıt tankı temizliğide büyük ölçüde etkiliyor diye biliyorum ...

    YanıtlaSil
  2. bu cihazı kullanan varsa yorumlarını çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar bu konu çok dillendirildi. Şunu bilmenizi isterim elektronlar ve moleküllerin düzeltilmesi sıralamalarının değişmesi gruplandırılması ile ilgili bir konuyu böyle basit bir yaklaşıma girmek en azından bilgi eksikliğidir. Konunun temelinde yakıtın möleküler yapısında değişiklik yapacaksınız. Bunu
    Yüksek manyetik alan elektron demetlerini yörüngesinden saptırır.geçen yakıtın içinde bulunan hidrokarbon molekülleri arasındaki kovalent bağı oluşturan son yörüngede ortak kullanılan elektron'ların yörüngesinden sapması sonucunda, hidrokarbon molekülleri arasındaki bağ zayıflamakta ve yanma odasına ulaşan yakıt mevcut oksijen ile daha iyi bağ oluşturarak birleşebilmektedir.Bunun neticesinde de, yakıtın daha fazla yanması ve havayı kirleten maddelerin oluşumunun kayda değer miktarda azalması gerçekleşmektedir. Tabi ki bütün bu olaylar çok kısa sürede milisaniyelerde ve yüksek çekim gücünde oluşabilir. Hiç kimsenin söylemediği ve başka bir şeyi size açıklamak ve bilgilendirmek istiyorum. Mıknatısların çalışma sıcaklıkları var. Normal mıknatıslar genellikle 80-100 derecelerde manyetik özellikleri azalır geçici olarak zayıflar. Bazende kalıcı olarak manyetik özelliklerini kaybederler. Siz küçük ve manyetik gücü düşük bir mıknatısı motor blogunun yakınında montajladığınızda minumum 100 derecelik bir ısıya tabi tutarsınız. Bu 100-150 dereceye kadar da çıkar. Bu sıcaklıklarda siz bu mıknatıslardan çalışmasını bekleyemezsiniz. Fakat özel mıknatıslar vardır. Yüksek sıcaklıklarda çalışabilen. Sarmanıum Kobalt mıknatısları. 350 dereceye kadar özelliklerini kaybetmezler. Bunlar pahallıdır ve Türkiyede bulunması zordur. Her yerde yok. 1X1X0.3 CM LİK bir mıknatıs 10 tl cıvarında. Bu ebatlar 30x20x10 mm olursa 50 tl den fazlaolur tanesi. Bundan 4 silindir için 8 adet olursa 300 tl minumum olur. Bulursan tabii. Gerçek bu iken küçük bir neodyum mıknatısı ile nasıl tasarruf yapabilirsin. Bilime aykırı. Bu sebepten dolayı hiç bir mıknatıs tasarruf yapamaz. Ayrıca silindire yanma odasına olan uzaklıkta doğrudan etkiler. Yakıtın üzerindeki manyetik alan etkisini kaybettiğinde yine eski moleküler haline döner. Manyetizma yakıtın yapısını kalıcı değiştirmez. Bu sebepten yanma odasının en yakınında montaj yapılmalı. Bu ise her araba için teknik olarak mümkün değil. Bu sebeplerden dolayı yine normal hale dönmüş yakıtı yakarsınız. Tabi mıknatıslarınız çalışıyorsa. Hem manyetik alan etkili olamıyor hemde yakıtın molekülleri yanma odasından uzak olduğu için moleküler seviyelerini koruyamıyorlar. Ve bu sebep ile hiç bir işe yaramıyorlar. Bu konuda ısrarcı iseniz yüksek sıcaklıta çalışan mıknatıslar ve en yakın yere yapılan montaj ile verim alabilirsiniz. Yavuz Keskin yavuzjazz@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yavuz keskin bey konuya acıklık getirdiginiz için çok teşekkur ederim umarım okuyup anlarlar

      Sil
    2. Yavuz bey yaptığınız bilgilendirici yorum için öncelikle teşekkür ederim. Yazdığınız paragrafta gerçekten bilmediğim bir çok şey öğrendim. Ancak tek takıldığım kısım ise şu oldu; bu konuya bu şekilde yaklaşmak bilgisizlikten kaynaklanır demişiniz. Benim yazdığım yazıda özellikle geçen yıllarda tvlerde radyolarda yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlar diye satılan ve adına da cihaz denilen mıknatısların araçlar üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını anlattım. Hala da açıkça söylüyorum ki hiç bir işe yaramaz. Sizin anlattıklarınıza gelince anladığım kadarıyla silindirlere giren yakıt borularına ayrı ayrı takılırsa, yani yanma odasına en yakın noktaya takılırsa faydası olur dediniz. Bunu ben de kabul ederim. Ancak piyasada satılanların hiçbirisi sizin bahsettiğiniz gibi değil. İnsanları kandırıyorlar. Mazot pompasına giriş hortumuna takılan mıknatısın ne gibi faydası olabilir? O mazot pompada dolaşıyo, sıkışıyor ve kütüğe gidiyor. Ordan yüksek basınçlı borulardan enjektörlere ve sonra yanma odasına ulaşıyor. Sizin yazdığınız bu yakıttaki mıktasın etkileri hala devam ediyo mu sizce ? Taki ki etmiyor. Bu yüzden bu tür şeyler insanları kandırarak paralarını gasb ediyor. İyi niyetli olsalar mümkün mertebe olabilecek araçlara yönelik üretilir ve bahsettiğiniz gibi yanma odasına en yakın yere monte edilir. Yani yüksek basınç borularına. O zaman kabul ederiz. Saygılar..

      Sil
  4. manyetik alandan geçen yakıt molekülleri bir düzene sıraya girer nötürlesir. buda silindire giren yakıtın biraz daha kararlı etkin yanmasını saglar az farkla aracın çekişini etkiler bu demek degildir
    silindire az yakıt girecek. hayır arac aynı mıktarda yakıtı alır ama çekiş performanstan dolayı gaza daha az basacagın için biraz tasarrufun olur. buda maksimum etkileyecegi yuzde 5dir ki bu bile az degil. arkadaslar herhangi bir güçlü mıknatısla bunu kendiniz de yakıt borusuna tutturarak bedevaya yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmail bey bahsettiğiniz tasarrufun veya yanma odasında yakıtın daha iyi yanması için bahsettiğiniz nötürleşme olayının silindire yakın yerde gerçekleşmesi gerekir. İnsanlar iki mıknatısla kendileri yapamazlar. Bedava da olsa boşa uğraşmış olurlar. Ve her araca da silindire yakın takılması imkansızdır. Örneğin wolksvagen caddy 1.9 dizele takın da göreyim. Enjektörler külbütör kapağının içindedir. Yüksek basınç hortumu görevini silindir kapağının içindeki mazot kanalları yapıyor. O yüzden insanların aklını gereksiz yere bulandırmayalım.

      Sil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..