Arabamın Kaloriferi Isıtmıyor ? Kaloriferden Neden Soğuk Hava Gelir? Genel Anlatım..


Kalorifer Arızaları


  Öncelikle sorunu öğrenelim. Aracınızın kaloriferini açtınız, gelen hava soğuk. Peki hararet göstergesi normal düzeyde mi yani 85 derecenin üstünde mi, kısacası motor sıcak mı öncelikle bunu kontrol edin. Eğer hararetiniz arabanızın uzun süredir çalışmasına rağmen soğuksa bunun sebeplerini birazdan aşağıda anlatacağım. Ama dediğim gibi hararet 90 derece civarında ve gelen hava soğuksa bunun sebebi direk olarak büyük olasılıkla

kalorifer peteğine gider. Küçük olasılıkla da motor suyu içerisinde hava vardır ve bu hava parçacıkları kalorifer peteğinde kalabildiği için de kalorifer soğuk hava gönderebilir sizlere ama dediğim gibi bu düşük olasılık çünkü motor suyunda hava olması durumunda başka aksaklıklar da gözünüze çarpar zaten. 

Kalorifer peteğinin tıkalı olması en sık rastlaşılan durumdur. İnsanlar yazın araçlarının suyu eksildikçe antifiriz yerine normal su koymayı tercih ediyorlar, kış gelince de donmasın diye antifiriz koyduruyorlar. Tabi yazın suyla paslanan motor bloğunun içerisindeki PAS parçaları kışın antifirizi görünce çözülüp soğutma sistemi içerisinde dolaşmaya başlıyor. Dolaşan pas parçaları buldukları en ince gözeneklere yani kalorifer peteğine doluşup orayı tıkıyor. 

Dolasıyla kalorifer peteği tıkandığı için içerisine sıcak su gelmiyor ve soğuk kalıyor yani kalorifer soğuk hava göndermeye başlıyor. Peki bunun Tıkalı olduğunu nasıl anlarız. Aracın motor kaputunu açınca karşıda içeri göğüs tarafına giren iki tane ortalama 35 mm çapında hortum bulunur. Bu hortumların biri kalorifer peteğine giriş diğeri de çıkışıdır. Giriş hortumuna dokunduğunuzda sıcak olur. Petek tıkalıysa peteğe giren hortum sıcak diğeri ise SOĞUK olur. Çünkü sıcak su petekte dolaşıp çıkamamaktadır. Bunun çözümü peteği söktürüp şişletirsiniz veya da değiştirirsiniz.

 Alternatif olarak bazı yerlerde bunu bir makinaya bağlayıp sökülmesine gerek kalmadan temizleyip tıkanıklılığı açmaktalar. Gerçekten tavsiye ederim %90 başarılı oluyor. Peki giriş ve çıkış hortumlarının ikisi de eşit şekilde sıcak ve kaloriferiniz hala soğuk üflüyorsa peteğiniz yine tıkalı demektir. Çünkü öyle olunca da sadece bir iki gözeneği açıktır ve su ordan dolaşıp hemen soğumadan çıkış yapar dolasıyla siz çıkış hortumunu sıcak görüp kaloriferiniz soğuk olur.
       
       Eğer ki aracınızın içine gelen sıcaklık derecesi normal ama gelen hava miktarı az diyorsanız da polen filtresini değiştirmeniz gerekiyor demektir.
  
   Eğer motorunuzun uzun süre çalışmış olmasına rağmen hiç ısınmıyorsa ve hararet göstergesi hep düşükse bunun sebebi çoğunlukla termostatın açık kalma sebebindendir, termostatı değiştirmelisiniz.
    Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım umarım yardımcı olabilmişimdir. Sorularınız olursa yorumdan sorabilirsiniz, mutlaka yardımcı olmaya çalışırım. Saygılarımla..


Triger Kayışı Detaylı Bilgi İçin Tıklayınız...

Amörtisör ve Arızaları Hakkında Detaylı Bilgi İçin Tıklayınız...

Debriyaj, Vites ve Şanzuman Hakkında Detaylı Bilgi İçin Tıklayınız...

Aracınızın frenlerinden ses geliyorsa sebepleri için Tıklayın.. 

Tepkiler:

157 yorum :

  1. merhabalar benim aracımda da böyle bir sorun var 2007 starex crdi termostat motor radyatörü ve boruları komple bu hafta değişti kalorifer peteği yeni değişti hala soğuk üflüyor kaputun altında kalorifer peteğine giden hortumların ikiside soğuk bilgi verebilirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğutma sistemi hortumlarından bir kaçı, özellikle kalorifer hortumlarının yerleri yanlış takılmış olabilir mi ?
      Söylediğinize göre bahsettiğiniz parçalar değiştiyse ve kalorifere giden hortumlar soğuksa hortumların ters takılma ihtimali vardır. Yani devirdaim pompası sıcak suyu kalorifer hortumlarına ulaştıramıyordur. Birde hararet göstergeniz normal seviyeye çıkıyor mu yoksa düşük mü kalıyor onu da belirtirseniz biraz daha odaklanabiliriz. Düşük seviyede kalıyorsa yeni dediğiniz termostat açık kalıyor olabilir. Hararet yarı seviyeye kadar yani normal çalışma sıcaklığı düzeyine ulaşıyor da kalorifer soğuk kalıyorsa sistemin içinde hava kalıyodur ve kalorifere sıcak suyu ulaştırmıyordur.

      Sil
    2. cevabınız için teşekkür ederim eski termostatım sağlamdı işimiz garanti olsun diye yenisini aldık hararet seviyem arabayı ilk aldığımda ki gibi hep 82 derecede duruyor radyatör borularına bakıyorum sıcaklığı gayet iyi ama kalorifer peteğine giriş çıkış boruları soğuk usta silindir kapak contası su kanallarını tıkamış olabilir üst kapak açılacak dedi bende böyle bir sebep yüzünden motor aksamına elletmek istemiyorum

      Sil
    3. Berk bey motor sıcaklığı 82 derece normaldir bu durumda iki sebep aklıma geliyor. Birincisi yüksek olasılıkla soğutma suyu tertibatı hortumlarında bi terslik vardır. Bu terslik kalorifere sıcak suyun gitmesini engelliyordur. Şimdilik aklıma gelen diğer sebep ise devirdaim pompasıdır. Devirdaim pompası komple bozuk olursa aracınız hararet yapar fakat devirdaim pompasının paletlerinden bir kaçı kırılıp dağılmıştır ve motoru hararet yaptırmıyordur ancak kalorifere sıcak suyu çıkaramıyordur. Veya da o paletler kırık değilse orta bağlantı göbeği paletin bırakmıştır yani 3 tur dönmesi gerekirken 1 tur dönüyodur ve bu da aynı şekilde kalorifere sıcak suyu çıkarmıyordur. Bu arızalar benim başıma daha önce bi kaç defa geldi çünkü.
      Sİlindir kapağında su kanallarında tıkanıklık olsa idi eğer sadece kalorifere değil radyatöre de sıcak su az giderdi yani radyatöre dokunduğunuzda bir bölümü sıcak bir bölümü ılık veya soğuk olurdu. Eğer komple tıkalı olsaydı su kanalları bu defa su hiç devirdaim yapmayacağı için aracınızın yine hararet yapması gerekirdi. Belirttiğiniz şekle göre silindir kapağı arızası bana pek mantıklı gelmedi.
      Tabi aracı göremediğim için tam bu şekildedir veya değildir diye iddia etmiyorum belirttiğiniz duruma göre doğruları söylüyorum. Umarım sizi yanlış yönlendirmiş olmam saygılarımla

      Sil
  2. vakit ayırıp sorularıma cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim içim biraz olsun rahatladı oto elektrikçimle görüştüm arabayı getir ben bakıyım contayla alakalı değil dedi bakalım yarın sabahtan arabamı bırakcm sizede çok teşekkür ederim aracım düzeldiği takdirde size de sorunumun ne olduğunu bildireceğim saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ben teşekkür ederim. Bence de contayla alakalı bi durum gözükmüyo. Umarım en kolay şekilde probleminiz çözülür. Sebebini bende merak ettim sorununuzu bekliyor olacam saygılar..

      Sil
    2. Ayni sorun bendede var hocam gösterdin mi arabayı sanayide

      Sil
  3. merhabalar hocam uzunca bir aradan sonra sorunum çözüldü güzel haberler vermek isterdim ama elektrikçi arabanın devirdaim yapmadığını söyledi motor ustama gönderdi ustam conta kesen araba devirdaim yapmaz zaten dedi ve üst kapağı açarak işe koyuldu üst kapak silindi conta çelik conta ile değişti bu kadar masraf yapmışken devirdaim'i de değiştirelim dedim kendi isteğimle onu da değiştiridik önceki masraflarımla birlikte 3.000 Tl ye yakın masraf yaptım. sırf 20 liralık antifrize alıp arabaya koyamadığım için bütün bunlar başıma geldi. Şimdi ise arabanın herşeyinden çok memnunum ilk aldığım da ki gibi oldu arabam arabayı satma gibi bir niyetim vardı ama bu kadar masrafı yaptıktan sonra 2 sene daha gözüm kapalı binebilirim yardımlarınız için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle sorununuzun çözüldüğüne sevindim. Bu kadar masraf etmeseydiniz tabi daha iyi olacaktı ama canınız sağolsun. Bence de araç istediğiniz gibi olduysa uzun zaman daha kullanın. Bununla geçmiş olsun, daha büyük sıkıntılar yaşamazsınız umarım bi daha. İyi akşamlar dilerim..

    YanıtlaSil
  5. kolay gelsin ustam benım kalarıferımın kademelerı calısmıyor yanlız klıma dugmesınden actıgım zamn sıcak hafıfı ufluyor ve bellı sure sonra ısıtıyor kademelerın sıgortaları saglam calısıyordu ama bırden gıttı polen fıltresını soktukten sonra suanda polen fıltresı yok ama hala calısmıyor kademeler ısıkları yanıyor fakat uflemıoyor klımada hafıf sıcaklk verıyor bunun ıcın bılgılendırısenız sevınırım Kısa surede cevap verırsneız sevınırız saygılar aracım mercedes vıto 98 model 110 D. dir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam geç gördüm biraz kusura bakmayın. Kademe nin ışıklarının yanmasıyla kademenin çalışıp çalışmadığı alakasızdır. Yani kalorifer motoru çalışmıyor olunca ışıklar yanmaya devam edebilir. Sigortalar sağlamsa bi elektrikçide kalorifer motorunun çalışmama sebebine baktırmanız gerekir. Klimayı açınca sıcak üflemesi ise siz dereceyi sıcakta tuttuğunuz için bi nevi az da olsa kalorifer görevi görüyor ve biraz sıcak üflemesi normal.

      Sil
    2. anladım ustam cok teşekkur ederım saolun sorunu cozer cozmez tşk ıletmek ıcın donucem cok saolun :)

      Sil
  6. Ustam selamlar, benim aracim 2005 model Kia Rio 1.5 CRDI, aracimdaki isitma sorunu biraz tuhaf :)
    Şoför mahallinde pencere tarafi soguk üflüyor, sirasiyla soför tarafi orta konsol ılık, orta konsal co-pilot koltugu biraz daha sicak, co-pilot pencere tarafi olmasi gereken sicaklikta :P
    bunun sebebi ne olabilir bilgilendirirseniz sevinirim, kolay gelsin, iyi günler.
    (yazim hatalari icin kusura bakmayin, almanyada yasadigim icin, alman klavye kullaniyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam muhtemelen Kalorifer kazanının içerisinde gelen havaya yön veren flaplar vardır. Bu flapları hareket ettiren mil tabiri caizse yalama olmuştur. Sol taraftan başlayıp sırayla sağ tarafa doğru hareket azalıyor ve en sonunda flaplar tam kapanmaz veya açılmaz duruma geliyor. Bunu oto elektrikçide kontrol ettirmeniz gerekir. Eğer dediğim gibiyse göğsün sökülüp o millerin flamplara sabitlenmesi gerekir.

      Sil
  7. 2005 Ford Transit 2.0 TDCİ 125hp 330Tork
    Selamın aleyküm ustam, aracımı bir kaç gün klima açarak kullandım. daha sonra klimayı kapatıp sıcak yöne aldığımda sıcak havayı üflemiyor ve bundan sonra gelişenler çok ilginç.. Aracı hafif rampaya vurup 5.vites 110-120 km süratle devam ettiğim zaman hararet göstergesi birden fırlıyor(bunun dışında araçta bir hareret artışı gözlemleyemedim) klimayı açıp aracın devrini 1500-2000 devire getirdiğim anda yaklaşık 10-15 saniye içerisinde geri normal hararet seviyesine geçiyor. daha sonra aracı stop etmeden inip kontrol ettiğimde motor su kabının yanındaki delikten hava attığını görebiliyorum.. Fanda sorunsuz çalışıyor.
    araç suyunda bazen eksilme oluyor bazende olmuyor kaçak varmı yokmu bulamadım. Devir daim da bir problem olabilir mi sizce ? Yardımlarınız için teşekkür ederim kolay gelsin..
    2005 Ford Transit 2.0 TDCİ 125hp

    YanıtlaSil
  8. Devirdaimde problem olması halinde sadece rampa çıkarken değil diğer zamanlar da da hararet yapması gerekirdi. Transitin fanı termik fandır. Motor çalışırken fan döner ancak boşta döner, ısınınca motor devrinin sayısına eşit döner. Termik fanınız arızalı olabilir tam açmıyor olabilir. Motor suyu gerektiğinden fazla basınç yaptığı için baska yerlere zarar vermemsi için kapağın içindeki termostat açıyo ve suyun birazını yedek su deposundan dışarı boşaltıyor. Silindir kapak contasına zarar vermemek için acilen kontrol ettirmeniz gereklidir, aksi halde motorunuza ciddi zararlar verir. Umarım baska büyük sebep çıkmaz arızanız, geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  9. 96 elantra aracın ön konsülde teyp değişikliği yaparken , kalorifer ayar düğmesinin iç tarafındaki dişli yayı kırdım, yenisi nerde vari bu parçanın adı nedir , bilen varsa paylaşşın lütfen, teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. slm bende 90 model şaqhin var kalorifere su gelmiyor radyatör yeni termostat yeni devirdaim yeni hortumlar acık silindir kapak contası yeni su delikleri acık hararet 90sanı buluyor ama gel gelelim kaloriferde su dolasmıyor kalorifer musluguda acık ben delircem ama ne oldugunu bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MErhaba
      Kalorifer peteğine baktırdınız mı ? Kalorifer peteği tıkalı olup su dolaşmıyor olabilir.

      Sil
  11. Merhabalar. Benim 2004 model 1.4 benzinli vw polo aracımda da kalorifer ısıtması sorunu var. Şöyle söyleyeyim giderken ısıtıyor ama yine tam sıcak olarak değil, durduğu yerde de soğuk hava veriyor. Hararette sorun yok maksimum 90 dereceye kadar çıkıyor. Ustaya götürdüm petekler tıkanmış ön göğüs sökülecek 2 gün kalacak 300-400tl de ücreti tutar dedi. Bu işlemi daha uyguna pratik olarak yapabileceğimiz bir yöntem yok mudur acaba? yada tavsiyeniz nedir? şimdiden teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Bu işi daha pratik olarak makinaya bağlattırıp temizleterek yaptırabilirsiniz. Fiyat olarak ortalama 50 lira bişeye mal oluyor. Eğer petek komple tıkanık değilse yüzde yüz sonuç veriyo. YAni göğüs petek söktürüp zaman ve boş yere masraf etmiş olmazsınız.

      Sil
  12. Slm ustam Arabam 2.0 touran dizel, 2005 model, kaloriferden hava geliyor, hararet normal 90 ama birtürlü istmiyor. Yazin su eksildikce hep normal su koydum. Lütfen yardimci olabilirmisiniz. sevislerin cogu bahane uydurup alkasi olmayan arizalar cikariyorlar. Bilgileriniz icin simdiden tesekkürler NECATI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Hocam muhtemelen kalorifer peteğine pas parçacıkları dolmasından dolayı tıkanmış ve içerisinden sıcak su geçemediği için kaloriferiniz ısıtmıyor. Bir üst yorumda da bahsettiğim gibi kalorifer peteği temizleyen makinalarla petek söktürmeden ucuz maliyetlerle yaptırabilirsiniz.

      Sil
  13. Ustam benim araç 1.6 LPG opel Vectra 2004 kalorifer soğuk ufluyor ne yaptiysam fayda etmedi hararet yüksekken bile hafif ilik ufluyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba üst yorumlarda bahsettiğim sıkıntı muhtemelen sizin araçta da geçerli olmuş. Hararet yükselip de ısıtmıyorsa baska sebebi olacağını düşünmüyorum.

      Sil
  14. mehmet bey selamlar 2006 model bmw 3.16 i marka ve model bir araç aldım dün itibari ile aklımıza gelmedi kontrol etmek ama bugün baktım aracın şoför tarafı ılık yolcu tarafı yazın klima açıkken olduğu kadar soğuk üflüyor ne yapsam ısınmıyor benzer bir sorun daha önce başka araçta yaşamadığım için aracı kime nereye görüteceğimi bilemedim yetkili servise götüremem konu hakkında en azından önbilgi sahibi olabilmek adına yardımcu olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Hocam öncelikle yetkili veya özel bir servise gitmeniz gerekiyor. Ön bilgi olarak da tahminimce bir taraftan soğuk bir taraftan ılık hava geldiği için kaloriferin hava kazanında bulunan kelebeklerde kırıklık veya kopma olmuş sanırım. Siz sıcak kısmına kumanda etmenize rağmen kelebeğin kırılan veya kopan plastik parçasına hareket gelemediği için soğuk kısmında veya ılık kısımında takılı kalmıştır. Servise götürdüğünüzde muhtemelen göğüsün sökülmesi gerektiğini söyleyeceklerdir ama benimki uzaktan sadece tahmin tabi. Umarım yardımcı olabilmişimdir saygılar..

      Sil
    2. mehmet bey yanıt için teşekkür ederim peki istanbul sınırlarında konusunda ehil özel bir servis varmı önerebileceğiniz teşekkür ederim

      Sil
    3. Rica ederim Serhat bey, maalesef istanbulda servis bilmiyorum hiç.

      Sil
  15. Herkese merhabalar ben sorunumu çözdüm. Dün bu igöğüs sökme işmeini yapmadan makinyşe temizletme olayını yaptırdım sonuç mükemmel. Ercimakine .com adresinden size yakın yere bakın ve gidin kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam geçmiş olsun araca ne gibi bir işlem yaptılar

      Sil
  16. Hocam bendede 1.4 fiesta benzinli aracim var iki gundur hararet normalin uzerine cikiyor kaloriferde tam isitmiyor az sicak ufleyip soguyor bugun tamire gotyedum ek dopoda kacak vardi degistirdim birde termostadi degistirdim hala sorun gitmedi hararet cikiyir ve sicak uflemiyor acaba radyator peteklerindenmidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Muhtemelen kalorifer peteklerinde tıkanıklılık vardır. Kalorifer peteğinden su dolaşamadığı için hem motor hararet yapıp, hem de kaloriferi ısıtmıyor olabilir. Kalorifer peteğinin tıklalı olup olmadığını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  17. Merhaba Aracim Toyota corolla 2000
    Aracimin cam tarafi sicak uflerken diğer taraflardan soğuk geliyor cevabinizi bkliyorum

    YanıtlaSil
  18. Memet bey ustam e46 318 aracim bnm kaloriferdeki sikintim aya bolumu sicaklik vermior diger aksaaminda problem yok ama .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MErhaba
      Hocam göğüsün altında gelen havaya yön veren kıleperler bulunur. Siz ayağa, göğse veya cama ayarlayınca bu kıleperler gelen havanın yönünü değiştirir. Sizin sorununuzun sebebi de o kıleperlerden biri veya bir kaçı kırılmıştır muhtemelen. Bir elektrikçiye göstermenizi tavsiye ederim.

      Sil
  19. Mrb ustacim benim arabada da antifiriz koyduktan sonra bi isinma problemi cikti arbanin herşeyi normal calisiyor hasreti motor sicakligi filan normal yalniz kalorifer araba rolantidayken sürekli soğuk ufluyor .gazverip çeviri 4bin devire filan cikardigimda hemen isiniyor sonra birakinca tekrar doğuyor bunun sebebi sizce ne olabilir şimdiden cvbiniz için tskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı problem benim de başıma geldi hala çözümü bulamadık.aracım opel combo 1.6 benzinli

      Sil
    2. Merhaba,
      Yüksek devirde ısıtıp düşük devirde soğuk geliyorsa, soğutma sisteminde devirdaimi öneleyen bir tıkanıklık vardır ya da devirdaim pompasında sıkıntı vardır. Kalorifer peteğine suyun neden zor devirdaim yaptığını kontrol ettirmenizi öneririm.

      Sil
  20. merhabalar..
    oncelikle bastan anlatmak gerekirse aracimin eski radyatoru bayagi bir sekilde su kaciriyordu.bende 2 kutu delik tikayici aldim ve radyator suyuna ilave ettim ve haliyele kalorifer petegini tikamis oldum.Eski su radyatorumu degistirdikten sonra (3 ay once) aracimi sadece su ile antifirizsiz kullandim.Gecen hafta kalorifer radyotorumu dediginiz gibi makinayla iyice temizlediler ve camur gibi katran cikti. 4 litre antifiriz ve su karisimi ile radyator su kabina doldurduk ama arac isindiginda hala sicak uflemiyor.termostatim da sanirim arizali, orta cizginin bi alt cizgisine daha yakin duruyor surekli ve ara sira hararet full gosteriyor ve gostergenin uzerine vurdugumda hararet cizgisi orta seviyeye dusuyor ve sonra yine bi alt cizgiye daha yakin duruyor. Termostati degistirsem aracim sicak ufler mi veya ne yapmam gerekiyor ? tesekkurler.

    YanıtlaSil
  21. merhaba.arabam 2002 combo 1.6. yaklaşık bir kaç haftadır radyatör yeteri kadar ısıtmıyor,hararet 90 civarına ulaşsa da ısınmıyor.ılık üflüyor,kırmızı ışıkta uzun süre bekleyince neredeyse soğuk üflüyor,1 ay önce antifriz değişimi yaptım - 40 derece civarında olduğu için bir problem teşkil eder mi? lütfen yardımcı olur musunuz ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Antifiriz derecesinin yüksek oluşu bunu pek etkilemez. Ama antifriz koyunca motor içerisindeki pas ve korozyonlar çözülüp sistem içerisinde en küçük gözeneklere, yani kalorifer peteğine doluyor. Tıkanıklılığı açtırmanız halinde kaloriferiniz normal ısıtmaya baslayacaktır, saygılar.

      Sil
  22. aracımı bakıma vermeden önce kalirofer gayet iyi ısıtıyordu bakımdan geldikten 15 sonra az ısıttıgını farkettim antifirizde bakımda degişti cevabınız icin şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  23. 2000 model polom var hararet gosteresi uzun yolda 70 gosteriyo sehir icinde 80 cikiyo kalariferde cok sicak yapmiyor termostati yeni degistirdim yine ayni ustam kalorifer peteklerinim degismesini ve gogsun komple sokulecegini soyledi yardimci olursaniz sevinirm

    YanıtlaSil
  24. ustam bende reno 19 europa var benim sorunum araba yolda giderken ısınmıyor normal çalıştığı yerde ısınıyor içeri sıcak hava geliyor peteklerde tıkanma vardı makinaya bağlatıp açtırdım termostatı değiştirdim su devir daim yapıyor ama nedense araba yolda giderken bir türlü ısınmıyor bundan dolayıda içeri daima soğuk hava geliyor bunda sorun ne olabilir ne önerirsiniz ustam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, termostatınız açık kalmıyorsa radyatörün ön
      ne sadece 3/1 lik bölümünü kapatan bir karton koyun kaloriferiniz ısıtır olacaktır. Havanın soğuk olması sebebiyle yolda giderken rüzgar radyatörü soğutuyo, sıkıntı bundan yani, Kartonu komple kapatacak şekilde koymayın hararet yapabilir aracınız.

      Sil
  25. Termostati degistirdiler sadece simdide komple kutugu degistirelim diyolar ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komple kutu değiştirelim diyolar derken hangi kutu, termostatın bulunduğu kısımı mı ?

      Sil
  26. Arkadaşlar aracım nıssan skystar 2.5tdı aracın harareti normale çıkıyo yolda giderken kalorifer sıcak üfürüyo ancak rolantiye düştüğünde soğuk durduğu yerde gaz verdiğimde ısınıyo kalorifer rolantiye düştüğünde yine soğuyo sorun ne olabilir arkadaşlar

    YanıtlaSil
  27. Merhaba arkadaşlar yaklaşık iki hafta önce antifiriz koydurdum arabaya fakat iki haftadır hararet yukselio 100 e çıkıp 90 â inio geri ve bu esnada kalorifer soğuk üflüyor . Antifiriz konurken dikkatimi çekmişti çok su boşaltıldı ama yerine az antifiriz koyuldu acaba su miktarı mi az gelio şuan yukarıdaki yorumlardan böyle bir tahminde bulundum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Tahminimce sistemin havası alınmamış ve dolayısıyla çıkan sudan daha az antifiriz konulmuş. Bu yüzden de kaloriferiniz ısıtmaz, aracınız hararet yapar.

      Sil
  28. Merhaba arkadaşlar yaklaşık iki hafta önce antifiriz koydurdum arabaya fakat iki haftadır hararet yukselio 100 e çıkıp 90 â inio geri ve bu esnada kalorifer soğuk üflüyor . Antifiriz konurken dikkatimi çekmişti çok su boşaltıldı ama yerine az antifiriz koyuldu acaba su miktarı mi az gelio şuan yukarıdaki yorumlardan böyle bir tahminde bulundum ama

    YanıtlaSil
  29. mrb ustam benim sorunum ısıtma kdemeli acma düğmesi actim zaman fan calismiyor bir gün öncesinde sorun yoktu bugün böyle oldu elektirceye gitim sigortalarda sorun yok saglam dedi her itamale iki elektirceye gitip ikiside farkli bir sey dedi biri anaktar arzali diye arzali olsaklima dümesi calisiyor sadce kadem dümeleri actim zamn bir fanin belirtisi yok diyer elektirci rezitansi yannmis faln diyor ben bir sey anlamadim dumduruken olan bir sey anlamadim arbam fiat albeya 2004 multijet bilgi veriseniz menun olurum saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merahab Bünyamin bey. Maalesef elektriksel bir arıza olduğu için fikrim yok, ilginize teşekkür ederim

      Sil
  30. kalorifer peteği ve kalorifer radyatörü aynı şey midir

    YanıtlaSil
  31. Hocam bende 1.4 16 valf 2001 model polo hb var kaloriferi açınca aracın göğüs kısmı çok ısınıyor sizce sorun nedir? ısıtmada bir problem yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer koku falan gelmiyorsa, ısı şiddetini bilmiyorum ama bu normaldir diyebilirim. Kaloriferi açınca bi çok aracın göğüs kısmı içerisinde sıcak hava dolaştığı için bi miktar ısınır.

      Sil
  32. bir tanede 2003 volkswagen bora var elımızde onunkın de o kadar sıcaklık olmuyor tabırı caizse polo yanıyor normal mıdır?

    YanıtlaSil
  33. Hocam merhaba. Punto aracım var. Kalorifer hararet 90 derece olduğunda tam olarak ısıtmıyor ancak yola devam ettikçe (20 dk sonra) gayet isitiyordu. Ben gittim peteği temizlettim sonraa hararet 90 oldugumda sıcacık oluyordu içersi. Aradan 1 ay geçti ankaradan bursaya gittim ısıtıyordu gayet. Sonra geri donmek için yola koyuldum. Ne yaptıysam bursadan ankaraya ısınmadı. Buz gibiydi hiç ısınmadı. Peteğe giriş çıkış borusuna 300 kmye yakın yol aldıktan sonra benzinlikte baktım nerdeyse aynı sıcaklıktaydı. Kalorifer musluğu arızalı zannettim. Bugun bir yere goturdum adam petek tikali dedi. 10 km yol gettim petek giriş çıkış boruları yine yakın oranda sıcaktı. Kademe değisikliği yapmama rağmen ısı hiç değismiyor ve hararet gostergem gayet normal Sizce benim sorun nerde? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sorunuzunu SORU - CEVAP kısmında yayınladım burdan bakabilirsiniz
      http://otomobilimm.blogspot.com.tr/2015/02/fiat-punto-kalorifer-problemi-soru-cevap.html

      Sil
  34. meraba hocam benim 91 model golf 2 benzinli aracim var petek saglam oldugu halde isitmiyor hararet normal seviyede fanida aciyor ama isitmiyor neden olabilir acaba cvplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peteğin tıkalı olmadığından emin misiniz ?

      Sil
  35. Mehmet Bey Merhaba,
    Daha önceki soruma cevap aldım, öncelikle teşekkür ederim.
    Aracım 1996 model otomatik honda euro civic ls.
    Kalorifer hiç ısıtmıyor motor ısınsa da soğusada farketmiyor. Ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ben teşekkür ederim.
      Hararet normal seviyedeyken kalorifer ısıtmıyorsa kalorifer peteklerini kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  36. Hocam bir sorum olacak.
    En baştan anlatayım. Benim araç tüpe çok geç geçiyordu. Uzun yolda derece hiç yükselmiyordu. Ve bu nedenle kalorifer neredeyse hiç ısıtmıyordu.Araç durduğu yerde ise hararet 90 oluyordu. Ve bu şekilde kalorifer ısıtıyordu. Neyse Termostat bozuktur dediler. Gerçekten de öyle çıktı. Termostatı değişirken usta su depon değişmesi lazım çok deforme olmuş dedi. Gerçekten de öyleydi. Değiştik. Tabi suyu da boşalttık. Çok iğrenç bir su çıktı içinden. Kiremit renginde. Sonra kırmızı antifiriz kattık araca. Sorun da bundan sonra başladı.
    Ertesi gün işe giderken araç derecesi 90'a çıktı lpgye zamanında geçti ancak ısınmak için kaloriferi açtığımda bırakın ısıtmayı araç soğuk üflüyordu resmen. Elektrikçiye gittik, antifirizin kiri-pası alıp peteği ve boruları tıkamış olabileceğini söyledi. Neyse temizlemek için makineye bağladık. 2 saat bağlı kaldı. Siz de önermişsiniz bunu. Araç makineye hortumlarla bağlıyken kaloriferi açtık ısıtıyordu. Tamam oldu dedik. sonra makineden hortumları söküp aracı topladı usta. Tekrar deneyelim dedi. Kalorifer yine buz. Ustam dedi ki Su pompası (sanırım devirdaim pompası demek?) arızalı büyük ihtimalle suyu kalorifer borularına taşıyamıyor dedi. Şimdi sizce devirdaim pompasını da değiştireyim mi? Ama benim anlamadığım şu araç antifiriz koymadan önce ısıtıyordu. Tamam yine çok iyi ısıtmıyordu ama ısıtıyordu sonuçta soğuk üflemiyordu. Yardımcı olursanız çok sevinirim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mürsel Bey, öncelikle geçmiş olsun. Ayrıca probleminizi açıkça anlatarak yazdığınız için de teşekkür ederim. Bir de aracınızın marka ve modelini yazsaydınız tam olacaktı :)

      Anlattıklarınıza iki sebep olabilir.. Bunların başında kalorifer peteğini temizletmeniz oldu. Kalorifer peteğini makineyle temizletmeyi tavsiye ediyorum ama burda dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Peteğin tam temizlendiğinden emin olmak gerekir.

      Kalorifer peteği gözneklerden oluşur. Tıkalı olan peteği makinaya bağladığınızda sadece bir kaç gözenek açılmış olabilir. Makinanın devirdaimi (su pompası) arabanınkinden güçlü olduğu için, makina arabaya bağlıyken kalorifer ısıtabilir, tekrar arabanın hortumlarına bağladığınızda soğuk hava gelebilir.

      Sebebi de arabada bulunan devirdaim o bir kaç gözenekten suyun geçmesine gücü yetmiyor olabilir. Bunun için temizlenen peteğin tam olarak açıldığından emin olmanız gerekir.

      Diğer bir husus da devirdaim pompasının paleti paslanmıştır. Koyulan antifiriz pasları sökerken devirdaimin paletini de boşa çıkarır. Örneğin devirdaim 5 tur döndüğünde palet boşta olduğu için 2 tur döner ve bu da motor suyunun bazı yerlere ulaşmasını engeller. Dolayısyla kaloriferin soğuk üflemesine neden olur.
      Bu saydığım sebeplerden başka bir arıza olacağını düşünmüyorum. Yani petek veya devirdaim. Size tavsiyem ustanıza devirdaimi söktürüp kontrol ettirin. Eğer sağlamsa zaten belli olur geri taksın. Sonra peteği kontrol ettirin, hatta en ufak şüphede peteği değiştirin. Saygılar..

      Sil
    2. Ustam 98 model megan 1 clasicc 2.0 motor arabam var termostat değişti üst kapak contası değişti kalerifer makineyle temizlendi araç rölentideyken normal sıcak üflüyor fakat seyir halindeyken soğuk üflüyor

      Sil
  37. İyi akşamlar ustam, 2004 opel corsa twinport aracım var ayagım gazdayken ısıtıyor ancak trafige girince ya da rolantide araç hararet göstergesi bazen normal bazen düşüyor bazen yükseliyor, ama kalorifer soguyor tekrar gaza yüklenince ısınıyor. Petek temizletme işlemi yaptım, devir daim damlatıyordu onu değiştim, ancak ısıtma problemini halledemedik, yardımcı olabilir misiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Yaptığınız tüm işlemlerden sonra maalesef devirdaim sorunu devam ediyor. Ya kalorifer bağlantı hortumların takıldığı yerde bir yanlışlık vardır, ya da kalorifer veya radyatör peteklerinden birisinde bi miktar tıkanıklılık vardır.

      Sil
  38. selamlar benim 2000 dürbün gögüs 1.4 otomatik polo'm var.aracımın harareti 90'da sabit ancak devir 2000 ve üzeri olunca araç sıcak üflemeye başlıyor,rölantide iken soguk üflemeye başlıyorbu sorunla ilgili olarak öncelikle petegimi makine vasıtası ile temizlettim sorun düzelmedi,bunun bir elektrikçi ve bir motor ustasına göre araç su devir daimini tam yapmadığı için ısıtmıyor denildi bunun üzerine triger setinin içinde bulunan devirdaim pompası degiştirildi ancak sonuç alınamadı.başka bir elektrik ve motor ustasına göre gene araç tam devir daim yapmıyor bunun sebebi ise termostat tam olarak takılamaması(yuvası) ve kullanılan termostatın yan sanayi olması.bunlar degişti kısmen sorun bir nebze daha iyi hale geldi ancak gaz vermeyince soğuk üflemeye devam ediyor.geriye aracın üst kapagında sorun oldugu kalıyor sanırım ancaj aracın hararet göstergesini dikkatlice uzun süre takip ettim hararet ne 90 ını geçiyor nede ani dalgalanma yaşıyor.bunca yapılan işlemden sonra baktığımda hala motora su takviyesi yapılan su deposuna motordan gelen küçük hortumda ara ara sıcak suyun geldini sorunun tam olarak nacizene bu oldugunu düşünüyorum.bununla ilgili sizlerin görüşleri nelerdir,önerileriniz nelerdir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Aracınızda su dolaşımı yani devirdaim sorunu var. Devirdaim pompasını değiştirtirip petek temizletme işlemlerini yaptırdığınız için bunlardan bahsetmek istemiyorum.

      Rölantide çalışan motorda su, su yollarında çok yavaş döner. Eğer bir yerde az bir tıkanıklılık varsa gaza basmadığınız sürece su hiç dönmez, yani devirdaim etmez. Su devirdaim ederek kalorifer peteğinde dolaşmadığı için kalorifer soğuk üfler.
      Kalorifer peteğini temizletince suyun rahatça geçtiğinden emin midir ustanız bilmiyorum ama tamamen açık ve rahatça suyun geçmesi gerekli. Diğer ihtimalden birisi de kalorifer hortumların takılışında yanlışlık olabilir ( Eğer lpg varsa bunun olma ihtimali daha yükse).

      LPG varsa, lpg beynine giren ve çıkan hortumların kalorifere girenlerde T alınarak takılmış olmamalı. Çünkü motorda rölantide çalışırken dolaşan az tazyikli suyun bir de ikiye bölündüğünü düşünürsek kalorifere sıcak su nerdeyse ulaşmıyor demektir. Eğer böyleyse bir lpg ciye gidip bağlantı hortumlarını önce kalorifere, sonra lpg beynine ulaşacak şekilde bağlattırın.

      Sil
    2. araç lpgli ustam,hem t şeklinde yapıldı hemde düz şekilde hortumlar takıldı ancak bir türlü sonuç alınmadı,3 aydır bu sorunla uğraşıorum araçtan soğudum,öneriniz nedir ustam

      Sil
  39. iyi günler hocam opel astra h 2004 klima peteği göğüslük sökülmeden değiştirilebilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış hatırlamıyorsam göğüs sökülmeden değiştirelemez diye biliyorum.

      Sil
  40. Kolay gelsin.ustam simdi reno clio kullanicisiyim.motoru yeni yaptirdim a dan z ye garantili . Soruna gelelim aracima.max cizgisine kadar araba sogukken su koyuyorum . Aracimi aksam aracimi dik bi sekilde parl ettigimde sabah suyu max ve min in ortasinda buluyorum. Araci calistirip yol yaptigimda yani motor calistginda ayni yere geri geliyor su ama araci sogumaya biraktigimda bu kez duzbiyere parkediyorum su max in bi tik assasina.iniyor ustam sorun olmafigini arac fazla suyu attigini kendine kadar olan suyu sabitlicegini soyluyor . Kafayi yicem ustam bu bi sorunmudur kafasi dik park ettigimde suyun biraz geri cekilmesi normalmi bu max.cizgidinde neden durmuyor bu su ... azalma derken oyle ciddi.bisi yok iki yemek.kasigi kadar ama eden. Arac calisinca su.geri yerine geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle bu anlattığınız sorun sayılmaz. Biraz fazla titiz ve detaycısınız anlaşılan :) Suyun minimum ile maximum çizgisi arasında azalması veya fazlalaşması gayet normaldir. Su genleşir, ısındığında basınç yapar hortumları bi miktar genişletir, buharlaşır vs. Yani bahsettiğiniz durum gayet normaldir ve her araçta olabilir. İki yemek kaşığı kadar suyu hassa bir şekilde sabit tutamazsınız. Bu yüzden fabrika tek çizgi yapmak yerine min ile max çizgisi yapmıştır. Kafanıza takmayın boş yere.

      Sil
  41. Cok tesekkur ederim ustam. Yani max cizgisine kadar arac sogukiken su koysamda fazlaligi atacak bi sekilde max ve min arasinda kalacak dogrumudur . Asiri titizim ustam kusura bakmayin sacma gibi sorulari kendime sorun yapiyorum:)

    YanıtlaSil
  42. Merhaba aracım polo clasic 98 model sıkıntım kalorifer cok iyi üflüyor fakat cok az sıcak veriyor yani tam sıcak olmuyor. nedeni ne olabilir teşekkürler.

    YanıtlaSil
  43. Merhaba aracım polo clasic 98 model sıkıntım kalorifer cok iyi üflüyor fakat cok az sıcak veriyor yani tam sıcak olmuyor. nedeni ne olabilir teşekkürler.

    YanıtlaSil
  44. Faydalı bilgiler için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  45. Ustam kolay gelsin eski model kartal var kalorifer peteği musluğu yani otamatigi yeni 2 side yeni kalorifere gelen iki hortumda sıcak ama üfleyen hava buz gibi bir usta üst kapak contası biraz yanık dedi acaba bundan olabilirim yolda kaloriferi açmıyoruz gelen sıcaklık buz gibi açıyorum yine buz gibi şimdiden teşekkürler kolay gelsin

    YanıtlaSil
  46. Mehmet usta merhabalar ben 2 gün önce 1999 model reno twingo marka bir araç aldim aldigim zaman bi ustaya götürdüm sorun olmadiğını söyledi fakat ben bu 2 gün icinde kaloriferin bazen soğuk bazen ılık bazende sıcak üfledigini farkkettim ve bununla ilgili internetten arastirmalar yaptım kimi conta yakmıştır demiş alakası varmıdir tabi bide bu twingolarda hararet bider devir göstergesi yok dolayisiyla ben hareretle ilgili birsey göremiyorum sadece hareret yaparsa bi ışık varmış o yaniyormus onda simdilik bi sorunyok yani yanmadı hiç bide kalorifer ısıtmayınca araç hareretmi yapar bi yardımcı olursaniz sevinirim bu arada gereklimi bilmiyorum ama araç 8v12motormuş şimdiden yardımcı olduğunuz ve olacağınız tüm arkadaşlar icinde size teşekkür ederim sağolun

    YanıtlaSil
  47. Selam bende opel astra HECBEK var benim sorunum kalorifer pelerini sıfır aldım termostat iyi diyolar yani hararet 90 da ama benim arabanın yan camlara sıcak geliyo orta gözden sıcak geliyo ama soğukta geliyo sanki bir yerden hava geliyo acaba Polon hava filitresinin oradan havamı çok giriyo radyatör havası sıcak ayrı bi soguk hava giriyo 250 harcadık çözwmediler SİZCE BU HAVA NEREDEN GİRİTOR SADECE ORTA 2 GÖZDEN GELİYO BU RADYATÖR HAVASIYLA ALAKASI YOK

    YanıtlaSil
  48. Selam ban alaaddin benim 93 model serçem var kaloriferim sıcak vermiyor borulara baktım biri sıcak biri soğuk ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
  49. Hocam öncelikle teşekkür ederim bende 94 model
    18 gl vectra var aracta herşey normal hararet 90 da sabit kalıyor kalerifer petegi yeni degişti fan normal şekilde acıyor fakat genede ılık üflüyor arac normal şekilde calışırken kalrifer petegine bakıyoruz el degilmiyor ateş gibi ama iceri gene ılık üflüyor soguk sıcak yapıyoruz soguk normal dışarıdaki havayı veriyo sıcak tarafda ılık veriyor elektirikci şöyle bir tAhmin yürüttü yeniden petek almamı istedi bukez zaten petek yeni dedim ama bukez petegin icindeki cizgileri tam ters olacakmış fikirleriniz icin teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sorun bendede var 2004 clio da petek ve termostat değişti ancak hala ılık üfleyor ve hararet 80 da kalıyor ustam en son LPGi için alınan sıcak su bağlantından şüpelendi, onu iptal edip benzinde deneyelim sorun çözülürse başka yerden alalım bağlantıyı dedi ama kararsız kaldım siz çözdünüz mü sorunu?

      Sil
  50. Hocam mrb. 1996 Vectra b aracm var.kalorifer ısıtmıyor. Hararet 85_90 soğuk üflüyor.kalorifer peteğine vatana kadar herşey değişti ama düzelmesi hâlâ bu gibi. Sıcak soğuk kapağında da sorun yok. Petek giriş çıkış borular ateş gibi ama kalorifer açtıgımda o borularda soğuyor.

    YanıtlaSil
  51. İyi günler merhaba.aracım 93 şahin kalorifer daha önce ısıtmıyordu petek değisti şuan gayet iyi fakat cam ve yan taraflar hala soğuk üflüyor ön taraf sıcak üflüyor sebebi nedir hocam neyapmam gerekir.sorun nedir.

    YanıtlaSil
  52. Merhaba hocam aracim corsa b 97 gls kislik bakimlari yaptirdim fakat oncesinde sag yolcunun oradan 2-3 sefer su geldi cok az miktarda ve arabama 20-30 gun arasinda su ilave diyordum kislik bakim yaparken su kaciriyor diye tikayici attik ustamla kalorifer petegim o zamandan beri hic isitmadi acaba petegi temizlesem sokmeden su basarak temizlenirmi ve tekrardan kacirmaya baslarmi ? Veya baska yol varmi ? Bilgi verirseniz sevinirim hocam

    YanıtlaSil
  53. merhaba aracım Fiat punto kalofiferi açınca sağ ön taraftan sıcak soğuk aynı anda üflüyor bunun nedeni ne olabilir

    YanıtlaSil
  54. Aracım 2006 opel astra hb 1.6 elegance Twinport. Kalorifer arabayi isitmiyordu ılık ufluyor. Bide araç yokuş aşağıya inerken hararetli 50dereceye düşüyor aracın içi buz gibi oluyor . Termostat arızalı dediler ama araç şimdi düzeldi gibi kalorifer sıcak ufluyor ve hararet 60 ile 80 arasında. Sorun ne olabilir. Termostat aldım değiştirecekim şimdi tereddüt te kaldım

    YanıtlaSil
  55. Merhaba 93 model şahin aracimin kaloriferi isitmiyor diye petegi sislettim termostat deyistim ama arabaya gaz mermedigim surece petege su gelmiyor ve haliyle isitmiyor ara gazi vermeden petege su neden gelmez bildilendirir seniz cok sevinirim.not devir dayim pompasi saglam dedi tamirci

    YanıtlaSil
  56. Merhaba 99 model grand Cherokee 4.7 v8 benzinli aracimda isitma sorunu bulunmakta petek temizligi yapildi ve kirmizi antifiriz temizlikten sonra eklendi durdugu yerde gas verince isitiyor ama yolda sikinti devam ediyor termostat saglam oneriniz nedir ustam lpg hic takilmadi

    YanıtlaSil
  57. Slm ustam oncelikle insanlara yardimci oldugunuz icin tskr ederim beni 93 model şahinim var ara gazi vermedigim zaman petege su gelmiyor ve isitmiyor termostat deyisti petek sislendi devirdayim pompasi saglam diyor usta. Bu sorunu kimse cozemedi ara gazi verince su geliyor kalorifere baska turlu gelmiyor bunun icin ne yapmaliyim.

    YanıtlaSil
  58. Merhaba benim arabam 97 model polo classic. kalorifer ısıtmıyor sanayiye gittim termostatla alakası olmadığını söylediler. peteklerde tıkanma var yada perdelerdeki süngerlerin eskimiş olduğunu değişmesi gerektiğini söyleyen var. göğüsün sökmülmesi gerekiyor da diyorlar. bi öneri verebilirmisiniz ne yapmalıyım sizce.

    YanıtlaSil
  59. merhaba benim de 2007 doblo 1.3 var kalorifer hiç üfleme yapmıyor. termostat çalışıyormuş kış başlangıcında antifiriz koymuştum bahsedildiği gibi peteklerde tıkanma olmuşsa bir makınaya bağlatıp temizletmeyi düşünüyorum fakat beniki hiç üfleme yapmıyor farklı bir sorun varmıdır lütfen yorumu olan yazabilirmi.

    YanıtlaSil
  60. Merhaba ustam benim aracım 1992 e34bmw sorunum kaloriferim giderken sol göz ısıtıyor normal olmasada sağ göz soguga yakın ılık rolantide soguk hep petek temizlettim 1 saat makinada düzelmedi araçta lpg var t boruda bağlı alakalımıdır bilmiyorum bilgilendirmeleriniz için cok tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  61. Merhaba 2010 f10 aracim var daha yeni bir sorun yasadim arac gaz gesmeye basladi durduk yerde motorcuya. Gorurdum baktilar motor suyu geri basiyo kaloriferde ve klima soguk ufluyo sadece ve arac devamli motor asiri sicak uyarisi veriyor dinlendiriyoruz bi kac saat calistirktan sonra bile rolantide giderken de 10 dakikada cok isindi uyarisi veriyo bilgilendiriseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  62. merhaba ustam aracım 1992 model opel vectra a kasa. Termostat 92lik yeni takıldı kalorifer peteği ise yeni değişti fakat aracım ısıtmıyor kalorifer peteğine giren boru sıcak el değemeyecek kadar ve cıkısıda cok sıcak ateş gibi fakat aracım ısınmıyor aracım durdugu yerde cok güzel ısıtıyor fakat hareket haline geçtigi zaman soguk yanı ılık hava uflemeye baslıyor yarım lütfen.

    YanıtlaSil
  63. Benim aracım 95 model vectra a kasa gt. Kalorifer peteğini bugün değiştim. Arabanın hararet göstergesi 90 olmasına rağmen kalorifer ikinci kademedeyken seyir halindeyken içinde üşüyoruz. Ama araba park halinde rölantide çalışırken hararet 90 üzeri oluyor ve haliyle içerisi ılıyor kısmen. Termostatıda yeni değiştim. Ama durum aynı. Bilgisi olan arkadaşlardan yorum vr yardım bekliyorum.

    YanıtlaSil
  64. Arkadaşlar merhaba benim aracım 2004 3.16 eniştemin arabası alfa 147 ikimizinde kaloriferi soğuk üflüyordu bostancı oto sanayi sitesinde kale radyatörlerinin yetkili servisine gittik sağolsun Ahmet usta diye bi usta bizimle ilgilendi. Kalorifer peteğinin antifrizsiz kullanım yada motor bloğundaki pisliklerin kalorifer peteğini tıkaması sonucu kalorifer beteğine giden hortumların sıcak çıkış hortumlarının soğuk olduğunu söyledi. Makinaya bağlayığ iki aracıda temizlettik ve resmen çamur çıktı içinden. İkimizin aracıda şu an gayet güzel ısıtıyor. Torpidoyu söktürmektense hem zaman hem maliyet açısından petek temizlemek bence en mantıklısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaç tl tutu bu islem bendede 3.16 i var 90 model isitmiyor

      Sil
  65. Yrdm lütfen
    Araci dün aldım 1.2 corsa 2004 model araç kaloriferi veya klimasi artık herneyi ise aracin içini isitmiyor ne yapmam lgzm ha bi de ne kadar masrafi çıkar bana

    YanıtlaSil
  66. Hararet göstergesi çalışmıyor motor ısıntıktansonra hafif sıcaklık gelıyor. Gararüfür üflüyor. Ama sohuk. Aracın içi hafif ılık oluyor sizden icam. Motoruda sıfır yaptırtım. Birtürlü cözemedim

    YanıtlaSil
  67. 1990 model bmw 316.i aracimin radiatörü yeni degisti ama aracimin ici buz gibi isitmiyor arkadaslar sebep nedir araba tekar yazdim bu yaziyi kusura bakmayin ekrana düşmedi sanirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni sorun benim 94 tempramda da var eger cozum bulabilirseniz banada yazarmisiniz

      Sil
  68. Merhaba 1999 model 1.6 HB polom var kalarufer petegini değiştim fakat ısı derecesi çok az bu normal yada ısı derecesini yükselmesi için neler yapılması gerekiyor yardımlarınız rica ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanayide gösterdiniz mi aynı sorun bendede var araçlar aynı

      Sil
  69. Peki o göğüslüğe doğru giden 32 cm lik sıcak giriş yapan boru yarılırsa ne olur benimki öyle oldu

    YanıtlaSil
  70. mrb opel corsa aracım 1.2 2004 model. kalorifer soğuk üflemeye başladı. çok nadir arada sıcak geliyo hemen kesiliyo. dikkatimi çeken noktaları yazayım. kaputun altındaki giriş çıkış borularına elledim ikiside sıcaktı ama giriş daha sıcaktı ve hararet göstergesini kontrol ettim gösterge 80-90 lara geliyor ve birden sıfıra doğru hızlıca düşüyor.sonra tekrar normal seviyesine çıkıyor. hiç bir mantık yürütemedim yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
  71. Hocam selamin aleykum bende 2001 reno clio var arabayi subatta aldim herseyi gayet iyi calisiyordu havalar soguk ken kaloriferi actigimda duramiyordum icinde baya sicakti havalar isindi yagini filitrelerini degistim ogun bugundur soguk ufluyor uzun yolda hararet 80 de sehir icinde 90 bunlar hic degismiyor sabit antifirizi aldigimda vardi icinde eksilme yok degistirmedim hic sadece takviye deposunun kapagindan yarim caybardagi kadar su akmis disari sorun nedir acaba

    YanıtlaSil
  72. iyi günler hocam benimde kaloriferim ısıtmıyordu gecen sene peteği değiştirdim çok birşey fark etmedi yine ustaya gösteriyorum bu kadar diyor ne yapmalıyım hortumlar petek felan hepsi yeni değiştirldi ama hortumların sıcak soğuk giriş çıkışlarını takıp etmedim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende clio da aynı sorunu yaşadım petek termostat komple değiştirdim ama hala sıcak üflemiyor, ılık üflüyor. Ustam en son dediki LPGi için bilmem nerden alınan su engelliyor olabilir onu komple iptal edip deneyelim ısıtırsa başka yerden su verelim dedi. Şimdi kararsız kaldım siz çözdünüz mü sorunu?

      Sil
  73. İyi aksamlar iyi Bayram'lar öncelikle. İ30 2012 model aracımı bir hafta önce aldım çift taraflı klima var fakat şöyle bi sorun var soguk havada sabah acıyorum kaliferi yolcu tarafından sıcak hava geliyor şöför tarafı soguk üflüyor çift taraflı klima var fakat ikisini sıcağa ayarlıyorum ayarla ilgili bi problem olmadığını düşünüyorum bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  74. Ustam benim araç 98 clio rt aracı aldıktan sonra antifriz koydum ve petek tede hafif kaçırma yapıyor şuan kaloriferi sıcağa getirdim araç ısınmasına rağmen sıcak hava gelmiyor

    YanıtlaSil
  75. 1997 polo var hararet 80-90 arasinda 1 sene önce peteği komple degistirmistim lakin şuan peteklerimden soğuk hava geliyor içeriye giren hortum sıcak ama.diğeri ılık petekleri cihazla temizletsek sorun çözülürdü mü

    YanıtlaSil
  76. Aracınızın kaloriferi ılık ısıtıyor ve motor sıcaklığı iyiyse kalorifer temizletmeden önce şiddetle tavsiyemdir bu konuda sizler kadar bende rahatsızlık duyuyordum aynı sorun bende de vardı gitmadiğim ne oto elektrikcisi nede radyötörcü kaldı bir akrabamın tavsiyesi üzere polen filtresini değiştirdim sorun tamamen halloldu sizlerde bu tip sorun yaşıyorsanız deneyin faiş ücretler ödeyerek çözüm aramayın

    YanıtlaSil
  77. Aracınızın kaloriferi ılık ısıtıyor ve motor sıcaklığı iyiyse kalorifer temizletmeden önce şiddetle tavsiyemdir bu konuda sizler kadar bende rahatsızlık duyuyordum aynı sorun bende de vardı gitmadiğim ne oto elektrikcisi nede radyötörcü kaldı bir akrabamın tavsiyesi üzere polen filtresini değiştirdim sorun tamamen halloldu sizlerde bu tip sorun yaşıyorsanız deneyin faiş ücretler ödeyerek çözüm aramayın

    YanıtlaSil
  78. Motor yeniden yaptırıldığnda bütün parçaları değişirmi yani kaputu açıp baktğmda bütün parçaları demirine kadar değişirmi aracm fiat uno97 model şuan ustada motor yeniden yapılacak ama ben merak ediyorm bilgisi olan varsa yazabilirmi :)

    YanıtlaSil
  79. S.a bnm aracm motoru yapılacak yeniden ısıtma sorunu bende de var sorun çözülürmü bide motor yapılınca tüm parçaları değişirmi aracm şuan üstada merak ediyorm bilen varsa yaşarsa sevinirim :)

    YanıtlaSil
  80. Selamun Aleyküm Usta.
    Bugün Elektrik ustasına gittim kornam bozuk diye (Bu arada araba 98 model vauxhall Opel Omega 3,0 Karavan), işte sigortalara baktı iyi dedi ardından kornanın klemalarını test etti ordan kornamın bozuk olduğunu anladı ki hâla değiştirmedim.. her neyse, bir şeyi buldu ama şimdi de kalorifer ısıtmıyor.. Hâlbuki kalorifer dün geceye kadar o kadar iyi çalışıyordu ki, inanın 2. hızda bile üflemesine dayanılmazdı..
    Ustanın diğer sigortalardan birilerini yakmış olması ihtimâli var mı sizce ? kaloriferin ısıtmaması bir de sigortalardan felan olabilir mi ?

    YanıtlaSil
  81. ustam iyi günler 2001 volvo s40 ım var.yaklaşık bir yıldır kalorifer peteğinden kötü bir koku geliyor.bu kalorifer ızgaralarına sıkılan köpükten ve koku bombasından kulandım yine geçmedi.paspasların altındada ıslaklık yok.en son görüştüğüm tamirci peteğin delik olduğunu söyledi tabi açıp bakmadan.kalorifer peteğinin değişmesi gerektiğini belirtti.araçta şuan antifiriz yok.ısıtmada sorun yok gayet iyi ısıtıyor.benim şimdi ne yapmam gerek petek temizliği mi,yoksa değişim mi.yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  82. Selam arkadaşlar 97 honda euro cıvık kalorifer çok az ılık yani soğuk ufluyor.giriş cikis hortumlari sıcak hararet göstergesi kalkıyor normal yerinde duruyor 80 90 km hızla giderken gösterge geri düşüyor cevaplarinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  83. Merhaba arabam ılık üflüyordu kalorifer peteğimi orjinal parça ile değiştirdim. Arabam şuan çok sıcak üflüyor fırın gibi lakin uzun yola çıktığımda rüzgar dan mıdır yoksa başka birşey den mi bilmiyorum ılık üflüyor hareret göstergem 85 dolaylarında hep. Acaba uzun yolda daha randuman alabilmek için bir çözüm varmı yoksa böyle mi bineceğiz hep

    YanıtlaSil
  84. Ustalar benim aracım palio 1.4 2008 model
    Aracım yolda giderken 2000 devir üstünde kaloriferi açtığımda gayet güzel ısıtıyor. Fakat araba rolanti de yavaş yavaş soğuk hava vermeye başlıyor ve öyle kalıyor. Elektrikçi peteği söktü bayağı dolmuştu temizlettim. Akşam gayet güzeldi fakat 1 gün sonra yine aynı sorun vermeye başladı neden olabilir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıfır petek taktım yine durum aynı bilgisi olan var mı?

      Sil
  85. Kolay gelsin ustam benim 93 opel vectra A kasa arabamin bir sorunu var kalorifer petegi isitmiyodu petek tikaliymisti actirdim Termostat bozukmustu değiştirdim yanliz hararet 90 gecince kalorifere gelen hortum cikan hortum soguk tup beynine kalorifere giden hortuma te atılmış tupun hortumuda soğuk oluyor 90nın altindayken guzel sicaklik geliyo sebebi nedir yardimci olursan sevirim

    YanıtlaSil
  86. Merhaba hepsini kontrol ettim kalorifer fanın altında rezidans var o rezidans ısınmıyor ondan olabilir mi Arabam broadway rni saygılarımla

    YanıtlaSil
  87. Merhaba hepsini kontrol ettim kalorifer fanın altında rezidans var o rezidans ısınmıyor ondan olabilir mi Arabam broadway rni saygılarımla

    YanıtlaSil
  88. Ustam kolay gelsin ben de dizel otomatik octavia var start stop lu aracta soyle bir sıkıntı var ki arac cok uzun süre hararet derecesı yukselmıyor sonra ise birden yukselip 120 lere dayanıyor ve aracı dursurmak zorunda kalıyorum ve 1 aydır da soğutma sıvısı eksiliyor. Tabi arac bu esnada buz gibi üflüyor ve ısınmıyor

    YanıtlaSil
  89. merhabalar sorunuma yardımcı olursanız minnettar olurum arabamın devirdaimini değiştim termostat degıstım kalörifer radyotorunu degıstırdım halen sıcak alamıyorum aracım 96 polo hb hararetım 90 ve sabit gece gunduz aynı ama kalöriferim ılık veriyor sizce nedendir borularda basınç var borular sıcak el deymiyorr

    YanıtlaSil
  90. merhaba. aracım 2006 astra H 1.6 LPG. soğutma suyu kaçağı vardı araçta. şimdi ustalar kalorifer peteğinin patladığını söylüyor. böyle bir şey olabilir mi ? başka kontrol edilmesi gereken yer var mı ? ayrıca değişim için komple ön gögüsün sökülmesi gerekiyor denildi. değişim için başak çare yok mu ? görüşlerini bekliyorum. şimdiden teşekürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gecmis olsun kardesim.su eksiltiyorsa,koku varsa cama buhar yapiyorsa petek gitmis demek.on gogus sokuluyor arac ustada 5-6 gun kaliyor.benim volvo ustada suan,bekliyorum yapacak bisey yok.iyi bir usta sec bence

      Sil
  91. Cıtroen jampır ön kalorifer düğmesinin ilk Üç kademesi çalışmıyor ama dördüncü kademe çalışıyor sizçe sorun nedir bilginize

    YanıtlaSil
  92. İyi çalışmalar hocam 2004 clio aracımın harareti rolantide çalışırken gaz verip 90 a getirince ısıtıyor ancak yola çıkınca hararet 80 e düşüyor ve ne kadar devirli kullansamda 90 ı görmüyor, ve ılık hava üflüyor sadece. Kalerüfer peteğini ve termostatı değiştirdik devir daimpompası yeni dedi usta ve ne yaptıkda çözüm bulamadık. En son olarak ustam dedi ki LPG nin sıcak sularını komple iptal edeceğim sonra deneyeceğim ve ısıtma normale döner, hararet 90 ı bulursa başka yerden vereceğim LPG nib suyunu şuan tek şüpelendiğim bu dedi. Sizce neden olabilir hocam ustamın son şüphesi haklı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz problem termostat arızasıdır, değiştirince sorun düzelecektir.

      Sil
  93. Peugeot partner 1.4 benzinli ön cama gelen kalorifer hortumu nereden geçiyor

    YanıtlaSil
  94. Selamun aleykum hocam aracimin kaloriferi calistirdigimda sicak ufluyor. İsinin ca soguk ufluyor napmam lazim bi yardimci olur musunuz bi turlu sorunu cozemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Termostat açık kalıyor olabilir. Termostatı kontrol ettirmelisiniz.

      Sil
  95. Hocam opel zafira kalofer soguk ufluyo gaza basincada ilik ufluyo sogukla karisik bu aracta hararet gostergeside yok ama yol bilgisayarinda sivi sogutma seviyesi diye uyari cikiyo servis onemli degil suyu eksik degilse dedi neden isitmiyor acaba

    YanıtlaSil
  96. Opel zafira hararet gostergesi yok kaloferi soguk ufluyo arada bir ilik oluyo yol bilgisiyarinda sivi sogutma seviyesi uyarisi cikiyo ama servis bakti onemli bisey yok bin dedi nedn isitmiyorki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin aracın da termostatı da açık kalıyor olabilir. Kontrol ettiriniz.

      Sil
  97. Hocam termostat yeni. Clio da kalite kalite termostat olmaz dediler gittim 15 tl ye sıfır aldım taktılar. Daha iyisi varsa onu alayım dedim ama yok dediler

    YanıtlaSil
  98. Merhaba mehmet ney benim aracim dacia logan arabamda su sesi geliyordu birgun sonra aracim su eksiltme ve ariza lambasi yaktı tabi bu arada kalorifer soguk üflüyor gaza basinca sicak üflüyor sizce nu neden kaynaklıdır aracimda kalorifer petegi makinaya baglanip temizlendi silindir kapak taslama ve test oldu triger seti degisti termostat hararet müşiri gaz kelebegi değişti defalarca kalorifer in havasi alindi kalorifer soguk üflüyor halen daha yardimlarinizi rica ederim

    YanıtlaSil
  99. Kolay gelsin aracım 207 1.4 16 valf termostat bozukluğunda klima ısıtmaz mı?
    klima termostat la bağlantılı mıdır?

    YanıtlaSil
  100. slm her vites te motor 3100 devire ulaştığında sanki aracım arkadan tutuyolar gibi sekme yapıyor.Neden olabilir?

    YanıtlaSil
  101. Selam iyi akşamlar benim 2002 model bmw e 39 5.25 aracım var bugün kalorifer soğuk üflemeye başladı hararet göstergesi 90c kadar yükseldi biraz bekledikten sonra hararet 120 geçti tam sona dayandı durup baktım antifiriz ısınmıyor petekleri yeni temizlettim antifirizine baktım eksikmi diye havadına kadar alrdım ama yine aynı sorun bi kaç öncede hararet göstergesi 90 da sabitti devir saati yükselince ısı veriyor kırmızı ışıkta bekleyince rolantıda çalışınca ılık ve daha sonra soğuk üflemeye başloyordu gaza yüklenince ısı vermeye başlıyordu bugün tam gitti artık şimdi ustada yok burda adam akıllı herkes bişey söylüyor yardımcı olabilirmisiniz kafam durdu valla

    YanıtlaSil
  102. Hocam benim 1993 Model Toyota Corolla 1.6 XL aracım var aracımın sıcak fanını açtığımda çok güzel ısıtıyor ama malüm kış ayında ön cam çok buğulanıyor fan ayarını ön cama verdiğimde ısı gelmiyor buğulanma kalıyor ön cam fanı neden iyi çalışmıyordur

    YanıtlaSil
  103. Audi 1.8T rolantide kalorifer isitmiyor

    YanıtlaSil
  104. Slm Merhabalar hocam aracim hundai aksent crdi 2006 aracim 20 dakika sıcak sonra soğuk ufluyor sebebi nedir şimdi den teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  105. Selam hocam aracim hundai aksent crdi 2006 aracimda hararet normal aracim kalofer 20 dakika soğuk sonra sıcak ufluyor

    YanıtlaSil
  106. merhabalar benim aracımda sorun var 2006 hundai aksent crdi kalorifer peteği 20 dakika sıcak daha sonra soğuk üflüyor bilgi verebilirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  107. Hocam hava -8 derece motoru calistirdim bi muddet normal sicakliga ulasti fakat kaloriferler isitmiyo soguk ufluyo biraz yanik kokusu veriyo arabanin icine arabayla hareket ettim motordan garip sesler geliyo motor cok isindi ama kalorifer isitmiyo fan calistirdi arabanin markasi megan 2 kisa kasalardan iki gun once tamire vermistim yag kaciriyodu simdi ne yapmam gerekiyo nasil bi yol izlemm lazim yardim ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  108. Merhaba arkadaşlar. Aracım 2004 1.5 dci clio. Kalorifer az üfleyor ve sıcak hava çok gelmiyordu. Termostatı değiştirdim ve petekleri temizlettim. Temizlikten sonra biraz daha sıcak hava üfleyor ancak istediğim gibi değil. Birinci kademede hiç üflemiyor gibi 4.kademede de sanki 3.kademe gibi sıcaklık geliyor. Polen filtresinin oraya bakıldığında da gayet güzel üflüyor ama o kuvvetli hava içeri girmiyor. Usta baktı ama sorunun ne olduğunu bulamadı. Sanki hava akışını sağlayan hortumda kaçak varmış izlenimi veriyor. Klima temizleme köpüğü işe yarar mı bilmiyorum ama deneyeceğim. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  109. hocam Opel Vectra 2.0 DTI Comfort (800-900 devir) rölantide kalorifer ısıtmıyor ancak (2000 ve üzerii devirde ) yeterli ısıtma olmuyor.Devirdaim ve termostat sıfırıyla değişti sorun neden kaynaklıdır ? selamlar

    YanıtlaSil
  110. Hocam benim arabam Mini one 2004 model, Arabamda radyatör degiştirdim yeni radyatör takıldıktan sonra sıcak hava üflemiyor.Kalüfer peteklerine giden kanallar sıcak , harareti normal 90 derece ,kimi termostat diyor, kimi Kalüfer petekleri diyor yardımcı olur musunuz sizce hangisi? Tesekkurler

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..